Din klokkeboks

Medlem
2. feb. 2024
Innlegg
8
Sted
Norway
Ønsker å skaffe meg min første klokkeboks. Har sett på Rapport London med plass til 8-10 enheter, men klarer ikke helt å bestemme meg.
Hvilke bokser har dere? Kom gjerne med bilder...
 
Har du vurdert klokkerull i stede for boks? Jeg synes det er mer praktisk med rull da det er lettere å ta med seg når man skal på reis.
For min del blir det stort sett flyttet fra winder til rull og da er Carapaz sine puter helt topp ettersom man ikke trenger å åpne spennen for å flytte over på pute eller vice versa.
 
Jeg har en meget enkel boks med plass til 12 klokker fra RS Design / Rikter Svendsen (lokal bedrift fra Østfold). Lokk uten glass, skinnimitasjon. Ser veiledende pris er omkring 1350 kr. Et rimelig alternativ, men langt unna kvaliteten som Rapport London virker å ha.

Jeg har lyst på en hakket bedre boks med tiden, men det haster ikke. Forsøker å finne en som passer til oss med håndledd i området 16-17 cm, men de virker det ikke å være mange av. Putene i den jeg har nå er 18 cm, noe som setter strekk på lenkene. Har løst det ved å surre en hyssingbit litt stramt rundt putene.
 
Redigert:
Jeg en meget enkel boks med plass til 12 klokker fra RS Design / Rikter Svendsen (lokal bedrift fra Østfold). Lokk uten glass, skinnimitasjon. Ser veiledende pris er omkring 1350 kr. Et rimelig alternativ, men langt unna kvaliteten som Rapport London virker å ha.

Jeg har lyst på en hakket bedre boks med tiden, men det haster ikke. Forsøker å finne en som passer til oss med håndledd i området 16-17 cm, men de virker det ikke å være mange av. Putene i den jeg har nå er 18 cm, noe som setter strek på lenkene. Har løst det ved å surre en hyssingbit litt stramt rundt putene.
Likte veldig godt at det var lommer som jeg antar at kan brukes til remmer og småverktøy og slikt. Det savner jeg i min, som er et eller annet billig skrap fra AliExpress eller tilsvarende (husker ikke)
Plass til noe mer enn bare klokkene blir et krav når jeg en vakker dag skal bytte ut den jeg har.