Dilemma

Medlem
25. jan. 2012
Innlegg
39
Sted
Oslo
Dere har følgende alternativ:

1 klokke - Rolex 114060 - ca. verdi 40 000,-
3 klokker - Tudor Pelagos, Omega Speedmaster pro, Stowa Marine Original (alle pent brukt) - ca verdi 40 000
2 klokker - Rolex GMT Pepsi 16700 og Breitling Super Ocean (brukt) - ca. verdi noe over 40 000.

Hva ville dere valgt, og hvorfor?

Sitter selv med en 114060, men ser jo at man kan få mye snacks for samme pris.
 
Dere har følgende alternativ:

1 klokke - Rolex 114060 - ca. verdi 40 000,-
3 klokker - Tudor Pelagos, Omega Speedmaster pro, Stowa Marine Original (alle pent brukt) - ca verdi 40 000
2 klokker - Rolex GMT Pepsi 16700 og Breitling Super Ocean (brukt) - ca. verdi noe over 40 000.

Hva ville dere valgt, og hvorfor?

Sitter selv med en 114060, men ser jo at man kan få mye snacks for samme pris.

Hvis jeg selv sto ovenfor valget hadde jeg nok tatt valg 2
3 klokker - Tudor Pelagos, Omega Speedmaster pro, Stowa Marine Original

Selfølgelig er ikke 114060 noe å kjimse over det heller, men en griselekker klokke med historie, en til griselekker klokke med historie og enda en griselekker klokke... Hadde ikke vært noe spørsmål engang.

Dette er bare min mening hvis jeg selv fikk velge. Hadde jeg selv eid Rolexen tror jeg ikke at jeg hadde klart å bytte. No-date er jo ikke akkurat stygg den heller! :)
 
Redigert:
3 klokker er bedre enn 1;) tudor og speedy er råflotte klokker, men litt usikker på sistevalget i trekløveret
 
Dette avhenger selvsagt av hva som er i samlingen forøvrig, men du får jo tre flotte klokker for 40'
 
Helt klart alternativ 1.
Å bytte en så flott klokke, kun for å kjøpe 2 eller 3 klokker i slengen, tror jeg neppe vil gi deg godfølelsen på litt lengre sikt.(IMHO)

Om det er en eller to klokker som virkelig frister deg mer (enkeltvis) enn suben, ville jeg selvfølgelig byttet;)
 
Redigert:
Alternativ 3. Ditt "problem" er vel at du allerede har alternativ 1, og følgelig går glipp av nyursfølelsen hvis du går for ditt alternativ 1. Siden du stiller spørsmålet, får du dette svaret, men "bytteursfølelsen" uteblir ved å beholde klokken. NB! Legger ved at det er superclose mellom 3. og 1... Hadde klokken din vært MED dato, hadde jeg garantert gått for å beholde den. Men en pepsi er lekker da... Breitling synes jeg er kul nok, men du har egentlig uendelig mange alternativer her :)
 
Alternativ 1 er det soleklare valget for min del, det eneste jeg eventuelt ville ha byttet den mot er en med dato.
 
Flip deg fra Rolex til Rolex til du finner en du liker og vil beholde. dvs modifisert alt. 1. Deretter har du god tid mens du sparer til å finne ut hvilket neste ur blir?
 
Alternativ 1. Det er en klassiker, en beater og du kan glede deg over å ha en klokke på armen 24/7 uansett aktiviteter over- og under vann. Hva er alternativet?? Og hva er lykken med å skifte mellom "billigklokker" hvis du kan ha kvalitet døgnet rundt.
Tom