Digital GTG

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Hei, alle.

Nå som GtG er umulig å gjennomføre f2f. Skulle vi prøvd en digital utgave?

Jeg ser for meg at alle kan kjøpe inn en god vin/øl/long drinks for så at hver og en av oss presenterer klokkesamlingen med tilhørende historie for hvert enkelt ur. En morsom måte å bli kjent med de ulike klokkene og historiene rundt ervervelsen.

Det vil muligens være lurt å sette et øvrig tak mtp. Tid og støy.

Meld gjerne interesse her, så ser vi hva vi får til :)

Hei, alle.

Nå som GtG er umulig å gjennomføre f2f. Skulle vi prøvd en digital utgave?

Jeg ser for meg at alle kan kjøpe inn en god vin/øl/long drinks for så at hver og en av oss presenterer klokkesamlingen med tilhørende historie for hvert enkelt ur. En morsom måte å bli kjent med de ulike klokkene og historiene rundt ervervelsen.

Det vil muligens være lurt å sette et øvrig tak mtp. Tid og støy.

Meld gjerne interesse her, så ser vi hva vi får til :)

Jeg liker idéen, og blir gjerne med.

• Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Tenkte det samme i mars/april. Kan være en litt annerledes gtg med mer struktur og fokus som vil gi alle mer innsyn i den enkeltes historie (ofte på gtg så blir det jo 2 og 2 eller mindre grupper som faktisk kommunisererg). Tenkte også eventuelle tema er mulig å ha, om enkelte ivrige/eksperter vil dele sin kunnskap. :)
Men jeg er med om tidspunkt klaffer. :)

• Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Min erfaring i jobblivet de siste syv månedene, er at Teams som møteplattform gir langt bedre struktur og progresjon i møtene enn pre-Corona i fysiske møterom. Man mister selvsagt noe, men som møteplattform er Teams og lignende virtuelle arenaer særdeles egnet for visse formål. :)

Så, en lignede løsning for å samle likesinnede vil antagelig gi mer fokus på personlige historier knyttet til klokkene og historien bak enn hva man tidligere opplevde med dog hyggelige GTG i 3D.

Å møtes virtuelt er langt bedre enn å ikke møtes i det hele tatt. Win-win.

Min erfaring i jobblivet de siste syv månedene, er at Teams som møteplattform gir langt bedre struktur og progresjon i møtene enn pre-Corona i fysiske møterom. Man mister selvsagt noe, men som møteplattform er Teams og lignende virtuelle arenaer særdeles egnet for visse formål. :)

Så, en lignede løsning for å samle likesinnede vil antagelig gi mer fokus på personlige historier knyttet til klokkene og historien bak enn hva man tidligere opplevde med dog hyggelige GTG i 3D.

Å møtes virtuelt er langt bedre enn å ikke møtes i det hele tatt. Win-win.

Enig, men vi er potensielt mange her. Hvis alle skal vise frem alle klokkene i klokkeboksen og fortelle personlige historier blir det et jævlig langt Teams møte.

Enig, men vi er potensielt mange her. Hvis alle skal vise frem alle klokkene i klokkeboksen og fortelle personlige historier blir det et jævlig langt Teams møte.
Dersom det blir veldig mange - kan det kanskje være en idé å sette opp flere teams-møterom med inntil 10 deltakere pr. gruppe.

Dersom det blir veldig mange - kan det kanskje være en idé å sette opp flere teams-møterom med inntil 10 deltakere pr. gruppe.

Kan ha egne grupper i det felles teams-møtet.
Blir litt som å ha egne work shops på et seminar. Alle dukker opp på seminaret for deretter bli delt opp i grupper á 10 pax.

• Liker
Reaksjoner: johage
Min lille ide var med noen restriksjoner og regler.

1. maks tak på 10-12 pax. NB: blir det flere deler man dette opp i grupper. Enten «random» eller ved felles interesse for produsenter.
2. maks 6 klokker. Totalt 10 min pr. Pers.
3. introduserer seg selv raskt (trenger ikke avsløre navn etc), kort om hva man har valgt å konsumere for så å starte med klokkene.
3. øvrige deltakere muter seg selv. (Har man spørsmål eller kommentarer underveis gjøres dette i chatten)
4. det legges opp en »agenda» der rekkefølgen er lagt opp.
5. Når alle er ferdige fjerner vi mute for å ha litt ekte møtekaos før vi runder av.