Diamanter på Panerai

Medlem
17. aug. 2009
Innlegg
1.145
Sted
Bærum
Hei,
En kollega har en panerai med diamaneter rundt som en slags bezel.
Er det noen som vet om dette kan være levert fra Panerai
eller er det noe den forrige eieren har fått gjort i etterkant ?

Braute
 
Er vel flere juveler sjapper som "pynter" på klokker for kunder over there.. er jo en del Rolexer som har fått gjennomgå..
Mener å ha sett noen paneraier på ebay med diamanter.

Men man skal aldri si aldri, er man sjeiken av Brunei og man vil ha en panerai med diamanter kan man sikkert få det;)
 
Panerai har levert en lang rekke modeller spesialtilvirket med diamanter, men også levert som standard.

Det være seg diamanter på skiven - i sifrene, på kronebeskytteren eller på bezelen.

Du finner de fleste av modellene her: http://www.paneristi.com/reference/sort ... index.html

Modeller som 30, 31, 32, 33, 41, 53, 54 og 66 er levert med diamanter.

Som eksempel er her en PAM99, i hvitt gull og med diamanter:
PAM099.jpeg


Det later imidlertid til at dette er en ting som hører fortiden til, jeg tror ikke de har kommet med mange diamantdekorerte modeller de siste 4-5 årene.

Men som Erik N sier er det nok en del juvelerer som setter på diamanter.

Det forekommer også at Panerai etterkommer kunders ønske om å få dekorert en spesiell modell, men det oppstår ikke da noe nytt modellnummer.
 
Takker for flott liste DJM, veldig snillt :twisted:
Nå kommer jeg vel i et svakt øyeblikk til å bruke en liten formue på en lekker Panerai...........

Disse svake øyeblikkene blir det flere og flere av merker jeg,blir så lett revet med :mrgreen: