Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

No offence, men norsk ball har ikke vært herlig siden Drillos ;)
Norsk ball er alltid herlig. Kvaliteten er selvsagt litt ymse, men det er min lokale klubb og min lokale tilhørighet.

Jeg har ikke sett engelsk fotball på flere år. Nå planlegger vi tur til Tyskland for ny runde med øl, currywürst og tysk ball.

DET er herlig det!
 
FD5AAB13-0ECC-44B7-98CE-BD720DB940C0.jpeg
 
Å ha det gøy i syden (Grimstad), men samtidig være på «jobb» (se fototråden) så hodet ikke plages av annet enn sen hjemkomst.
 
...når arvingen kommer hjem og forkynner at han har sett lyset og vil begynne på skyting, da han hadde prøvd luftgevær hos en kompis og syntes det var kjempemoro.

"Det er et luftgevær og et par bokser kuler i våpenskapet, og oppe på låven er det en fiks ferdig timetersbane jeg laget istand da du var to eller deromkring. La meg se om vi ikke har noen blinker, også må vi kanskje flytte litt på vossakassa..."

"HÆ??? Du TULLER?"

Dette blir moro.
 
Årvisst albumslipp fra Motorpsycho. Vis vedlegg 301989

-Nå er dette absolutt et lyttverdig album, men er det bare jeg som er redd for at de begynner å stivne litt? Jeg tar meg mer og mer i å lengte meg tilbake til dengang da det var mye mer sjangerlek og -av alle ting- tilogmed Motorpsycho-sjutommere!

Jaja. Jeg er absolutt fortsatt i fanskaren, men... Akk. Litt mer avstikkere fra det som har vært formelen de siste årene ville vært herlig!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og bragemann
-Nå er dette absolutt et lyttverdig album, men er det bare jeg som er redd for at de begynner å stivne litt? Jeg tar meg mer og mer i å lengte meg tilbake til dengang da det var mye mer sjangerlek og -av alle ting- tilogmed Motorpsycho-sjutommere!

Jaja. Jeg er absolutt fortsatt i fanskaren, men... Akk. Litt mer avstikkere fra det som har vært formelen de siste årene ville vært herlig!
Det er et betimelig spørsmål! Jeg tenkte nok litt det samme ved første gjennomlytting i går, og var ikke overvettes begeistret, men etter et par runder til i går kveld og dagens tredje gjennomlytting blir jeg mer og mer begeistret. Jo, man kan si at de har gått i én retning de siste årene og ja, jeg savner også lekenheten og uforutsigbarheten fra 90 og 2000-tallet, men på den andre siden, denne retningen de går i nå er jo også ganske åpen, i nyanser og tonalitet, og på denne plata hører jeg ting jeg aldri (virkelig aldri noe sted) har hørt før. Og de har også krydret retten med en (relativt) kort og catchy sak i starten av plata. Jeg kommer nok aldri til å bli klok på dette bandet og godt er det :)
 
Jeg kommer nok aldri til å bli klok på dette bandet og godt er det :)

-DET kan vi iallefall enes om! Det skal våre venner ha, de er et av meget få band som aldri har skuffet meg. Forbauset meg? Javisst. Tilogmed forarget meg, såvidt - men jeg har fortsatt til gode å høre et album fra den kanten som jeg ikke har blitt oppriktig glad i etterhvert.

Jeg vil nok finne mye å glede meg over her, også - må bare overleve et par uker til med i-gang-etter-sommeren-stress så jeg kan sette meg ned for å gi det litt kvalitetstid...
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Har vært Motorpsycho fan siden jeg kjøpte Demonbox som min første CD for egne penger en gang i 93. Høres litt skrytete ut at man plukket opp bandet som 12 åring, men faktisk fakta:) Det som irriterer meg med Motorpsycho er at de burde droppet hele prosjektet rundt år 2000 og heller konsentrert seg om Tussler. Hadde de fortsatt den ruta tror jeg med hånden på hjertet at det hadde vært en av de største countryrock bandene i historien..

 
The Folio Society. Kall meg en snobb, men det bidrar til lesegleden å holde en skikkelig innbundet bok, trykket på tykt og godt papir, mens man koser seg med god litteratur.

Åja, i den andre hånden har jeg en Nøgne Ø #500.

Dagens bok er forøvrig Victor Hugos 'The Toilers of the Sea', skrevet mens han levde i eksil på kanaløyene. Sidene drypper av ironi og skarpe observasjoner av eliten Hugo selv var en del av - og en tilsynelatende oppriktig kjærlighet til det som i noen år var hans adopterte hjemland.
 
  • Liker
Reaksjoner: DrDoppler og Erik_SG
The Folio Society. Kall meg en snobb, men det bidrar til lesegleden å holde en skikkelig innbundet bok, trykket på tykt og godt papir, mens man koser seg med god litteratur.

Åja, i den andre hånden har jeg en Nøgne Ø #500.

Dagens bok er forøvrig Victor Hugos 'The Toilers of the Sea', skrevet mens han levde i eksil på kanaløyene. Sidene drypper av ironi og skarpe observasjoner av eliten Hugo selv var en del av - og en tilsynelatende oppriktig kjærlighet til det som i noen år var hans adopterte hjemland.

Jeg hadde ikke hørt om the Folio Society. Som om jeg trengte flere ting å bruke penger på.. :ROFLMAO: