Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Noen tips? Huset blir invadert av 12stk fireåringer om T minus 48hrs o_O

-Som Norgar sier, sørg for å ha et program. Det behøver ikke være noe eksotisk, vi kjørte bla. tegnekrok for de som likte det, og en kasse med assortert Lego.

Om de bare er fire år, tror jeg at jeg ville høflig, men relativt bestemt oppfordret foreldrene til å bli for en kopp kaffe mens kidsa propper seg med godis og herjer ivei - det kan fort bli litt nifst å være hjemmefra, og det er IKKE noe substitutt at pappaen til bursdagsbarnet forsøker å trøste om fireåringen fra borti veien roper på mamma.

Nå har jeg bare klart å time 1/3 av ungene til en sesong som er forenlig med å være utendørs (meget urutinert), men da sommerarvingen var fire-fem og ville ha selskap, laget vi til kaffeslabberas for foreldrene på verandaen mens ungene herjet i hagen. Funket FSF - lang nok lenke til at ungene fikk prøve seg litt på egenhånd, men kort vei til et trygt fang om det ble litt voldsomt.

Åja, og sørg for å ha en flaske whisky stående. Du trenger den etterpå.
 
9281D87E-641D-4CAE-B7EF-5D014395035D.jpeg

Nok en innertier fra verdens beste band.
 
Rydder og klargjør huset for visning.

Dette kunne vært en ganske kjip affære, men jeg hører på The Pretenders fra velmaktsdagene og har det alldeles fortreffelig.

Innpå åttitallet hang det plakater av Samantha Fox på de fleste gutterom, ispedd litt Sabrina her og der.

Jeg? Hadde en gigantisk poster av Chrissie Hynde, jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Litt rare ting oppdager mann i Corona-Norge.

I dag var jeg hos legen for å få ny legeattest for å fornye C1-lappen. Denne fikk jeg på papir, og jeg måtte reise "onsite" til Biltilsynet for å levere denne. Dette var ikke noe som hun kunne "bare sende elektronisk".
"Vel", tenkte jeg, "det blir kølapp og mye venting for å levere papiret".

Men da jeg kom frem dit (i bil) ble jeg møtt av en hindring. I døren sto en streng vakt.
Vakt: "Når har du time? Du har bestilt time?"
Jeg: "Må jeg bestille time??"
Vakt: "Du kommer ikke inn her uten timebestilling. Det må du gjøre på nettet."
Jeg: ""#@¤%&§. Jeg skal jo bare levere papirer for å fornye førerkort! Det er jo håpløst å måtte på nett for å bestille time for å levere noen papirer!
Vakt: "Jeg kan ta de papirene der jeg. Og så kan jeg levere dem inn her for deg".
Jeg: "Bare ta dem slik i hånden?"
Vakt: "Ja. Jeg tar dem her, og så får du en mail, og så kan du gå inn på nett og bestille nytt førerkort".

Han fikk papirene i hånden og jeg har ikke sett dem siden.
Men; Nå, noen timer etterpå fikk jeg SMS om at det var registrert nytt førerkort på meg og jeg kunne logge meg på en URL og bestille. Dette virket faktisk så greit.

(Og så må jeg si det var mye raskere å "bare levere papirene til vakten" enn å sitte å vente med kølapp for å levere samme over disk. Men dette med å kjøre hele veien ut til Biltilsynet.... Ja ja. Hyggelig å kjøre litt bil også. Vakten gjorde jobben sin!).

8
 
Litt rare ting oppdager mann i Corona-Norge.

I dag var jeg hos legen for å få ny legeattest for å fornye C1-lappen. Denne fikk jeg på papir, og jeg måtte reise "onsite" til Biltilsynet for å levere denne. Dette var ikke noe som hun kunne "bare sende elektronisk".
"Vel", tenkte jeg, "det blir kølapp og mye venting for å levere papiret".

Men da jeg kom frem dit (i bil) ble jeg møtt av en hindring. I døren sto en streng vakt.
Vakt: "Når har du time? Du har bestilt time?"
Jeg: "Må jeg bestille time??"
Vakt: "Du kommer ikke inn her uten timebestilling. Det må du gjøre på nettet."
Jeg: ""#@¤%&§. Jeg skal jo bare levere papirer for å fornye førerkort! Det er jo håpløst å måtte på nett for å bestille time for å levere noen papirer!
Vakt: "Jeg kan ta de papirene der jeg. Og så kan jeg levere dem inn her for deg".
Jeg: "Bare ta dem slik i hånden?"
Vakt: "Ja. Jeg tar dem her, og så får du en mail, og så kan du gå inn på nett og bestille nytt førerkort".

Han fikk papirene i hånden og jeg har ikke sett dem siden.
Men; Nå, noen timer etterpå fikk jeg SMS om at det var registrert nytt førerkort på meg og jeg kunne logge meg på en URL og bestille. Dette virket faktisk så greit.

(Og så må jeg si det var mye raskere å "bare levere papirene til vakten" enn å sitte å vente med kølapp for å levere samme over disk. Men dette med å kjøre hele veien ut til Biltilsynet.... Ja ja. Hyggelig å kjøre litt bil også. Vakten gjorde jobben sin!).

8

Du var heldig! All honnør til vakten for virkelig å være i tjeneste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel