Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Utsikt får eg resten av året. Puddersnø derimot er undervurdert ;)

Sikkert men jeg går ikke på ski da vet jeg ikke:D
Utsikt har jeg også hjem og på hytta men det blir ikke så høyt opp.
Bildet er fra tur rundt hytta
hytta3.jpg

Er ikke noen stor fan av Appleprodukter lenger, men MacBook fungerer fint. Kjøpte en aTV 4K i dag da det var for mange dingser og smart-TV menyer etterhvert. Så langt fornøyd med den lille sorte. Kjapp navigasjon - og Siri fungerer sånn 80%.

Når man bestemmer seg for å arrange en spontan fredagsfest for familien der alle får en gave de har ønsket seg i hverdagen. Innom ulike butikker i dag og handlet med meg gaver - og vips så har man surprise under familiemiddagen til hvert enkelt familiemedlem. God stemning med å feire hverdager. :) #hverdagsedition

Likte det konseptet bedre enn gavene på juleaften. Julen blir litt sånn krampe med masse forventninger og ALTFOR mye gaver....har jeg egentlig kjøpt nok?... Nei, faen - jeg må kjøpe en gave til for at hun skal bli fornøyd...og kanskje en liten morsom gave helt til slutt, i tillegg til de 5 jeg allerede har kjøpt.

Kommer til å copy and apply "spontan hverdagsfest" to own family i 2018! Eller party ala Loevhagen som det nå heter :)

WIS-lykke: Når Oysterlenker og annet er dratt gjennom ultralydvasker første gang (salmiakk og Zalo) og andre gang (rent vann med Sun) og avskylt - og alt ryddet bort - og man sitter der da med gullende rent armbåndsur og ditto lenke.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
I går var vi ute og gikk i skogen. Hva oppdager man?

Jo, en vintermygg!
Dette er et ordentlig beist. De flyr om vinteren og har en herdet sugerør som kan gå gjennom goretex og dunjakker for å suge blod.

Jeg fikk fanget denne levende!
Dessverre etter at jeg slapp den fri, så hadde den nok fått skadet sin aerodynamikk.
Den fløy, men gikk i spinn ned i bakken.
WP_20171225_VinterMygg.jpg

8

• Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
I går var vi ute og gikk i skogen. Hva oppdager man?

Jo, en vintermygg!
Dette er et ordentlig beist. De flyr om vinteren og har en herdet sugerør som kan gå gjennom goretex og dunjakker for å suge blod.

Jeg fikk fanget denne levende!
Dessverre etter at jeg slapp den fri, så hadde den nok fått skadet sin aerodynamikk.
Den fløy, men gikk i spinn ned i bakken.
Vis vedlegg 72272

8

Vingene så fint ut derfor jeg tror at han hadde det vanskelig å puste etter at du hadde knipet han i magen...
Du hadde nok kollapset trachea rørene som går langt kroppen sin;)
Mystery solved.
insect.jpg

Vingene så fint ut derfor jeg tror at han hadde det vanskelig å puste etter at du hadde knipet han i magen...
Du hadde nok kollapset trachea rørene som går langt kroppen sin;)
Mystery solved.
Vis vedlegg 72277

Hadde jeg bare vist det så kunne jeg tatt han med til dyrlegen!

8- D

Edit: Han fikk nok litt "hard medfart" da jeg fanget han. Du har nok rett i at jeg kan ha vært litt hardfør med mine pølsete fingre!

8

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Hadde jeg bare vist det så kunne jeg tatt han med til dyrlegen!

8- D

Edit: Han fikk nok litt "hard medfart" da jeg fanget han. Du har nok rett i at jeg kan ha vært litt hardfør med mine pølsete fingre!

8

Det som gjør livet ekstra godt å leve for en vintermygg er at han lever kort og farlig;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel