Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

At vi hadde en nå dokumentert trygg bil når uhellet er ute.. Samboer kom hel og uskadd fra ulykken på E6 i går. Fikk en trailer inn på høyre side av bilen og ble kastet inn i autovernet på venstre side. De fleste vinduene knuste og tilogmed dashbordet er skjevt.
Nå blir det vel å vente på en ny bil.. Den vi hadde var en seks uker gammel Q7 e-tron.Vis vedlegg 52482

Det er godt det gikk bra!
I slike situasjoner er det bra mann ikke har en "politisk korrekt liten blikkboks med 70hk diesel".... Mann skal tross alt kjøre den selv eller ens kjære...

Fint at sikkerhetssystemene virker!
Jeg regner med at det blir Q7 igjen? Den forrige fikk en ordentlig test?

8
 
Ny grill
IMG_9322.JPG
07b8a4f0dfc1241e740ae4cc4dd93378.jpg
 
Fint at sikkerhetssystemene virker!
Jeg regner med at det blir Q7 igjen? Den forrige fikk en ordentlig test?
8
Joda. Sikkerhetssystemene virket de.
Jeg var og kikket på vraket i går og det er utløst 6 airbager. I tillegg var alarmsentralen varslet av bilen så når samboer kom til seg selv pratet de med henne via sos-funksjonen i bilen og ambulanser, politibiler og brannbiler var allerede på vei.
For meg ser det ut til at bilen må kondemneres. Høyre side har jo fått en real smell, venstre side har vært i autovernet, høyre forhjul peker rett frem mens det venstre står nesten rett inn i skjermen. Vinduer på begge sider er knust og frontvinduet er sprukket i tillegg til at dashbordet er skjevt. I tillegg er det skader i fronten og på panseret.
Vi har allerede sjekket leveringstid på en ny Q7 så nå venter vi bare på takstmannens konklusjon.
 
Nostalgi!
Å finne frem den gamle stasjonære PCen som har stått på loftet siden 2011. Nytt BIOS-batteri, børste litt støv av hovedkortet, starte den opp, koble til det gamle Logitech MOMO-rattet, og spille Grand Prix Legends igjen. For en utrolig bra simulator. 1967-sesongen i Formel 1. Siste året før sponsorklistremerker og vinger på bilene. Utrolig vanskelig, men utrolig deilig når man mestrer den. Gamle, lange Spa, Nürburgring, Zandvoort, gamle Silverstone uten sjikaner, Monza uten sjikaner, Lotus 49, Eagle Weslake, Ferrari 312. Ting var faktisk bedre før.