Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Endelig ferietid og det gode liv på fjellhytta.
IMG_1299.jpeg

Bestemte meg for å bytte bank. Gruet meg noen dager, men etter et raskt møte med kunderådgiver i ny bank, viser det seg å være en veldig smidig prosess. Da gjenstår det å se om gjennomføringen er like smidig også. Lange kundeforhold og lojalitet har ingen verdi i bank- og forsikringsbransjen.

Lange kundeforhold og lojalitet har ingen verdi i bank- og forsikringsbransjen.
Det er vel en sannhet med visse modifikasjoner. For oss som driver med eiendomsutvikling og har store låneengasjement (fortsatt som privatpersoner) så har en god lokalbank betydd utrolig mye. Jeg har hatt samme rådgiver de siste 10 årene og har fått særbehandling rett og slett fordi banken stoler på det vi driver på med.

• Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Bestemte meg for å bytte bank. Gruet meg noen dager, men etter et raskt møte med kunderådgiver i ny bank, viser det seg å være en veldig smidig prosess. Da gjenstår det å se om gjennomføringen er like smidig også. Lange kundeforhold og lojalitet har ingen verdi i bank- og forsikringsbransjen.
Gjorde det samme for ca 1 år siden når min gamle bank ble et ''konsept'..... Gikk veldig bra uten problemer det (y) .

Jeg byttet også bank for noen år siden. Største ulempen var at jeg kom over til en nettbank som hadde et %&#§% grensesnitt! Min 'gamle' bank hadde siden tidenes morgen vært ledende på dette. Sliter fortsatt med beskrivelser og løsninger som passer best på 'Humorsiden', men det funker.

Frykten for å få ny pin-kode til kortet gikk overraskende bra....

Dette er nok noe du må ta oftere.
-------------------
Kan jo legge til at jeg byttet alarmselskap for boligalarmen. Hadde hatt den gamle i mange år. Mest uten å tenke over dette. Jeg stilte Sector opp mot Verisure og ba om tilbud fra begge. Etterhvert så kom de begge med "Last offer" og da bestemte jeg meg for å bytte.
Dette likte tydeligvis ikke Sector. (Eller var det fordi jeg hadde vært "naiv og god betaler" i så mange år?) De kom etterhvert med så mye spaming at det var et mål i seg selv å ikke bytte. "Last offer" var langt unna det tilbud de ville gi meg etter at jeg hadde byttet. (Etter min mening useriøst!)

8- )

Bytta sjæl fra DNB til en liten lokalbank på vei til hytta. Personlig service hver gang samt. billigere og bedre betingelser. Mye bedre app har de og, så nå logger jeg nesten aldri inn i nettbanken engang. Selv så skjønner jeg ikke at ikke flere gjør det samme… :cool:

• Liker
Reaksjoner: Grendel og sunshine