Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Skitur i april kan være magisk. I allfall å våkne til dette.
IMG_20210416_094244.jpg
 
:DAdblockPlus !!! Nå kan jeg se hele skjermen på Omega forums og jeg kan se youtube uten å bli avbrutt hvert annet minutt.

:cry: Litt trist at innholds produsentene ikke får den promillen for reklamen, men jeg må tenke på min mentale helse først og fremst!

:cool: Overhodet ikke trist at google ikke får pengene sine, de skatte snyterne!
 
  • Trist
Reaksjoner: Jon Henrik
Uff da! Jon Henrik jeg glemte helt at Tidssonen også er finansiert med reklame. Dere gjør det jo på en måte som ikke irriterer vettet av meg og jeg har klikka på dem noen ganger. Adblokkeren er skrudd av for Tidssonen.
 
Jeg var på Rammstein på Ullevål sist de var i Norge. (2019?). Det er det sykeste jeg har sett! Stod lamslått 15 meter fra scenen. For en maskin av et band!

-Jeg har bare sett Rammstein én gang, i Berlin i 2001; det var en veldig bra uke - Nick Cave spilte i Columbiahalle to kvelder på rad 10/11 mai tror jeg det var, og så Rammstein i Velodrom 18. mai, alt mens jeg (i teorien) leste til eksamen.

Good times. Nå har jeg aldri klart å bli noen stor Rammstein-fan, men som du sier - for en maskin av et band. For mye av alt - akkurat som Wagner. Gøy var det!
 
Fikk en vill idé og hentet frem mine gamle hodetelefoner: Audeze LCD-2 (både åpne og lukkede), HifiMan 500, m.fl. Hva kan man si egentlig enn at enkelte ting de facto var bedre før. :) I morgen henter jeg frem DAC-er og forsterkere og re-vitaliserer musikkopplevelser. :)
 
Fikk en vill idé og hentet frem mine gamle hodetelefoner: Audeze LCD-2 (både åpne og lukkede), HifiMan 500, m.fl. Hva kan man si egentlig enn at enkelte ting de facto var bedre før. :) I morgen henter jeg frem DAC-er og forsterkere og re-vitaliserer musikkopplevelser. :)

-Det skal Audeze ha - de lager hodetelefoner det er moro å lytte til musikk med.
(Etter at huset ble fylt av barn (vel... 3x, 5, 7 og 11), har det meste av lytting foregått med hodetelefoner; LCD-X og en Benchmark DAC2 HGC i lyttekroken, HD650 og en utgammel, hardt brukt DAC1 på hjemmekontoret.)

På jobben? ATH-M50x og (nok en...) DAC1. Ingeniøren i meg liker Benchmark. Konstruert for å tåle en atomkrig, ingen forsøk på å lage noe annet enn en fullstendig nøytral DAC/hodetelefonforsterker - og alt (relativt) fornuftig priset.
 
Jeg så Bowie en gang i studietiden. Virkelig artig, til tross for at jeg dro for "å se en kjent artist jeg egentlig ikke hadde noe forhold til". Virkelig noe som førte til at jeg kjøpte en plate (ellerø ble det to?) av han.

Kutl!

8- )

Herlig!
Fikk meg meg Bowie på Spektrum.
Mor hadde skaffet to premium billetter med «alle rettigheter». For en konsert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og sunshine