Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

IMG_3631.JPG
 
IMG_7618.JPG
Nydelig! Ser ut til å være mer quilt top enn flame, noe jeg liker kjempegodt. Låter sikkert pent også. Hva spilles på den for øyeblikket? :)

Jo takk!

Den er mer plain top med en del birdseye, ikke mye flammer=)

Til ironiens del har jeg ikke amp enda. Solgte unna alt til fordel for klokker, og nå er interessen vekket igjen=)

EDIT: Var ikke så mye birdseye, og null flammer.
 
Redigert:
Amp får man jo kjøpt overalt :D Nydelig det siste bildet der, ser de litt værbitte pickupdekslene også:)

Vis vedlegg 54581

Jo takk!

Den er mer plain top med en del birdseye, ikke mye flammer=)

Til ironiens del har jeg ikke amp enda. Solgte unna alt til fordel for klokker, og nå er interessen vekket igjen=)

EDIT: Var ikke så mye birdseye, og null flammer.
 
Nydelige amper begge 2 som bør gå veldig fint til en Les Paul. Kjørte SG+ DeluxeReverb og RC Booster ei stund og lavt output humbucker og fender amp er sweet.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Vis vedlegg 54581

Jo takk!

Den er mer plain top med en del birdseye, ikke mye flammer=)

Til ironiens del har jeg ikke amp enda. Solgte unna alt til fordel for klokker, og nå er interessen vekket igjen=)

EDIT: Var ikke så mye birdseye, og null flammer.

Er jo et møbel, kunstverk denne LP'n!
Vedr. forsterker så vet du hva som gjelder. Kjøpte selv etter anbefaling fra deg :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Vis vedlegg 54549 Kjøpt meg el-gitar igjen, det var godt. Gibson Les Paul Custom Shop 1958 "VOS" (R8) i tobacco burst :)

Kunne ha kjøpt klokke for pengene men...
Unnskyld min totale uvitenhet om emnet. Jeg kunne de essensielle "3 grep" som skulle til for å spille i et punke band i ungdommen, men er ellers helt blank, så jeg spør derfor dumt:
Er dette en gitar laget i 1958, eller er det en "remake" av en LP fra denne tiden?
Uansett et usedvanlig vakkert instrument - gratulerer!
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Nydelige amper begge 2 som bør gå veldig fint til en Les Paul. Kjørte SG+ DeluxeReverb og RC Booster ei stund og lavt output humbucker og fender amp er sweet.

Ikke nevn SG!!! Jeg har så sykt "GAS" på en SG med vibrola. Oh la laaaaaaaaaaaaaa!

Er jo et møbel, kunstverk denne LP'n!
Vedr. forsterker så vet du hva som gjelder. Kjøpte selv etter anbefaling fra deg :cool:

Yes, sjef! Tror nok det blir en Princeton :)

Unnskyld min totale uvitenhet om emnet. Jeg kunne de essensielle "3 grep" som skulle til for å spille i et punke band i ungdommen, men er ellers helt blank, så jeg spør derfor dumt:
Er dette en gitar laget i 1958, eller er det en "remake" av en LP fra denne tiden?
Uansett et usedvanlig vakkert instrument - gratulerer!

Ingen problem, jeg kan ikke så mange flere grep enn det du kunne :)

Dette er en remake av en '58 ja. Det er 50 tallet som er greia med les paul.

R står for reissue og tallet bak representerer når på 50 tallet det er, unntatt R0 som er 60. Derfor er min en R8.

Litt usikker på om R2 og R4 blir brukt i begrepene, men det finnes 52 og 54 reissues. Ellers er det R6, R7, R8 og R9.

Og igjen finnes det også noen forskjeller på disse. Da det er gjort minimale endringer de siste årene i f.eks materialer de har brukt, både i treverk, lim, maling, klarlakk, elektronikk osv... Mye å lese om.