Detailing / bilvask

Tommytott

Støttemedlem
Medlem
18. juli 2015
Innlegg
198
Sted
Bergen
Hei godtfolk,

jeg (og familien) flytter om kort tid tilbake til Stavanger etter to års opphold utenfor allfarvei. Har det skjedd noe "den siste tiden" i forhold til det å vaske bilen sin selv andre steder enn hjemme? Tenker da IKKE på vaskeautomater :) Har f eks egen høytrykksspyler, skumkanon og sånt snacks - men hvis det ikke finnes steder med eget vannuttak og strøm så er jeg jo like langt.

Og ja jeg vet om detailers club og ditto grupper på Facebook, men prøver her først.

Setter pris på innspill!

-Tommy
 
Finnes vaskehaller i kjelleren på uno-x (løkkeveien) som synes det er greit med medbrakt, innenfor rimelighetens grenser. Pleier å vaske der selv, og evt kjøre ned i p-hus i samme bygg å tørke ferdig om det mot formodning er kø en dag. Skjedd type tre ganger, og jeg vasker bilen ofte nok til at det grenser til diagnose. Ellers er det vanlig DCN vask som gjelder. Petrokjemisk/alkalisk avfetting, høytrykksvask og bøttevask sånn på jevna. Og har du som du sier vært innom DCN, så vet du at deres kaninhull er like dypt som vårt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommytott og Preacher
Kosebilvask for høsten/vinter setter inn! Skumkanon, varm/lunken vann i mengder med hjelp av høytrykk.
8D1ED606-66EA-4936-9731-2F3AFCE73CF8.jpeg
503FC16A-C3C2-4E39-9603-CE55A2E59AB9.jpeg