Det ultimate dress-uret ?

Hvilken dressur ville du valgt ?

  • Van der gang 20003 black steel

    Stemmer: 0 0,0%
  • Glashütte Senator black

    Stemmer: 0 0,0%
  • IWC Portuguese

    Stemmer: 2 100,0%

  • Antall stemmer
    2
Medlem
28. juni 2010
Innlegg
451
Sted
Østlandet
Da har jeg brukt en god del tid på å finne meg et nytt ur til dress & høytider. Hvilken ville dere valgt ?

Alt 1. Van der Gang 20002
Skjermbilde-16.png


Alt 2. Glashutte Navigator
1329214_large2.jpg

Alt 3. IWC Portoguese
1998096_large2.jpg
 
IWC uten tvil - men er nok ganske inhabil. Har et nært og godt forhold til merket; Probus Scafusia!
 
Utifra den listen der ville jeg gått får Portugesen, men jeg ville heller gått for en Glashutte Panomaticdate.
 
Meget vanskelig.......

valg mellom 2 og 3. Jeg har i det siste blitt utrolig svak for glashutte, men da i særdeleshet modellene med deres særegne big-date. Den du har sett på har jo ikke det, og da synes jeg personlig at iwc med sitt syv-dagers verk er den som vinner mitt hjerte akkurat her. Dette på grunn av komplikasjonen altså, selve designen er utmerket på begge.
 
Flotte alle tre. IWC er lekkert, men vanlig. Liker godt de to andre også, men trenger man å bli fortalt hvilken dag, måned(!) (eller dato, for den del) det er av et dressur?

Glashutte Navigator for min del! Det krummede glasset OG viserene er virkelig flott

Hadde nok også definitivt foretrukket hvit skive.
Slik som f.eks denne utgaven. V a k k e r t
basel_image.605786.jpg
 
IWC uten et snev av tvil.:D
Deretter GO'en.
Begge disse har jo også in-house verk.
Jeg hadde vel også tatt en kikk på JLC master control hvis jeg var ute etter et klassisk dress-ur.
Det er et eller annet med den krona på Van der Gang som ikke stemmer helt i mine øyne.
 
Skiva må være hvit til dress er også klar for å vurdere noe vintage feks Omega, Breitling premier (men de kommer vel for det meste i 34-36mm) skal ha en ca 42mm gjerne med blå visere.
Lett i flere år for å finne en. Meget takknemmelig også for andre forslag ! ;)
 
Min stemme gikk også til IWC, men det var hårfint for jeg synes den Glashütten er skikkelig nice! Den gjør seg heller ikke bort med hvit skive...
 
Kan kanskje kalles inhabil siden jeg har IWC'en i hvit utgave.

Vil likevel hevde at ingen av disse er helt 100% egnet som dressur. Hvorfor? Fordi så vidt jeg vet er alle disse for tykke til å passe under skjorten. Nå vet jeg at det er enkelte som får skjortene sydd med større vidde i venstre erme enn i høyre, eller som en kollega av meg gjør - ikke knepp igjen det venstre ermet. For meg blir det litt ekstremt.

Nei. En calatrava any day!
 
Jeg hadde kjørt Van der gang 20003 hvite steel hvis den var å oppdrive men utsolgt pga kun 250 eksemplarer eller kom over denne tråden..

http://forums.watchuseek.com/f350/official-iwc-portuguese-pictures-thread-456260.html

Samt noen gode poeng på forumet: "it can seem relatively expensive. On the other hand, an iwc in my opinion is a heirloom quality watch and if I think that my son or grandson might be wearing it 50 or more years from now when most other consumer items I could buy today will be obsolete or beyond repair, it seems like a bargain. And in the meantime I can wear it everyday for years and it will always give at least some measure of pleasure"

I rather spend 10k on a nice watch than 10k on a luxury 2 weeks tour
 
Personlig synes jeg IWCen egner seg dårlig som dressur. Tykkelsen gjør at klokken overhode ikke går under skjortemansjetten, og da blir skaper det lite harmoni med én skjortekant nedenfor jakkeerme og én uten. Klokken er altfor tykk til å være dressur. Et dressur skal etter min mening ikke merkes på hånden i særlig grad. Portuguesen 5001 er og blir en kladd på hånden.:D Fin er den derimot utvilsomt!
 
Uenig med den påstanden. Min Portugese går fint under skjorter både med mansjettknapper og med vanlige knapper.
 
Personlig synes jeg IWCen egner seg dårlig som dressur. Tykkelsen gjør at klokken overhode ikke går under skjortemansjetten, og da blir skaper det lite harmoni med én skjortekant nedenfor jakkeerme og én uten. Klokken er altfor tykk til å være dressur. Et dressur skal etter min mening ikke merkes på hånden i særlig grad. Portuguesen 5001 er og blir en kladd på hånden.:D Fin er den derimot utvilsomt!

Enig :) Jeg er meget glad i min 5001, men foretrekker tynnere ur til dress. Synes det er pent med en mindre diameter også.

Egentlig synes jeg en Omega Constellation pie-pan er et perfekt dressur. Verket er av meget høy kvalitet, skiven har en fantastisk dybde, størrelsen er perfekt og vintage-creden høy. Attpåtil kan de kjøpes til en overkommerlig pris. Alle bør ha en Pie-pan :D

Klokkebilder333.jpg


Forøvrig er det lite som kan måle seg med et arvet ur til dress ved høytidelige anledninger. Historie og minner tumfer alt. Derfor tar jeg fram den gamle Certinaen etter min far når det skal være ekstra fint.

IMG_0082.jpg