Det ultimate dameuret

ora

Medlem
16. mai 2009
Innlegg
16
Hva er det ultimate dameuret?
Hvilket ur ville/har du kjøpt til din kjæreste/samboer/kone?
 
Selv syns jeg en av de eldre og/eller mindre Patek Philippe Nautilus samt Rolex modeller som Datejust og Sub er svært stilige som dameur. Omega Constellation funker også.
 
Dameklokker har vanligvis veldig lav samleverdi og det er mulig å finne bra klokker til en lav pris.

Jeg spurte etter gamle armbåndsur hos en antikvitetshandler som jeg kjenner (min mor har vært fast kunde der i over 20 år), hun hadde ingen herreklokker, men jeg fikk fire dameklokker gratis! Tre av de var verdiløse, men den fjerde er en Cyma fra tidlig 30 tall, i 18 k gull.

Cyma1.jpg

Cyma2.jpg
 
Jeg kjøpte en Rolex Oyster datejust SS i herre str for noen år siden til min kone. Jeg er i hvert fall fornøyd med valget :)
Hun er ikke så veldig interessert i hva hun har på armen...
 
Jeg kjøpte en Breitling Colt, men byttet den ut med en svart Tag Carrera (GMT)...egentlig et herreur, men synes det er utrolig kult med litt store svarte (mekaniske) klokker på damer. Kona er ihvertfall strålende fornøyd, og siden hun har litt peil er hun happy med et ekte mekanisk ur...selv om de tikke akkurat er "high end". Vurdere en Panerai til henne, men tror det blir i største laget....men fyttirakkern så kult det hadde vært. Var i Singapore for en stund siden og besøkte en klokkebutikk med mye Paneri'er. inn kommer et ungt asiatisk par og kjøper hver sin...utrolig tøfft...

Bare å spare....

Ellers blir det neste en Cartier, og så en Patek med noen diamanter når kontoen er fyllt opp....(med andre ord aldri...)
 
Jeg kjøpte en Omega Constellation med diamanter til kona i morgengave når vi giftet oss. Tror hun likte diamantene mer en klokka... Men hun bruker det hver dag og før brukte hun ikke klokke så jeg er fornøyd jeg.
 
Gikk for midsizen til venste, med suksess. Noen mener selvsagt at den til høyre er enda bedre egnet for kvinner... :roll:

2222.jpg