Det er lov å håpe... Iphone5

Haha Apple har jo to modeller etter den.. :)

Hm... og da har det ingen betydning at en tidligere modell er elendig?

Jeg opplevde et markant ytelsesfall med min 3G etter å ha installert en oppdatering fra Apple. Dersom Apple er så skjødesløse i sin behandling av kunder med 3G ser jeg ingen grunn til å tro at de vil være mindre skjødesløse ved senere oppdateringer og endringer i ytelse og brukeropplevelse med de nyere telefonene. Det alene er grunn nok for meg til ikke å handle noen ny telefon fra Apple.

Hm... og da har det ingen betydning at en tidligere modell er elendig?

Jeg opplevde et markant ytelsesfall med min 3G etter å ha installert en oppdatering fra Apple. Dersom Apple er så skjødesløse i sin behandling av kunder med 3G ser jeg ingen grunn til å tro at de vil være mindre skjødesløse ved senere oppdateringer og endringer i ytelse og brukeropplevelse med de nyere telefonene. Det alene er grunn nok for meg til ikke å handle noen ny telefon fra Apple.

Vel.. Nei.. Den var tross alt banebrytende i sin tid.. At den fortsatt ikke er banebrytende er ikke overraskende. Og at produkter som definerer nye marked har kortere levetid enn produkter som er siktet inn på et eksisterende og stabilt marked er vel heller ikke veldig unaturlig.

Bortsett fra det så er jeg enig i den siste del av kommentaren din. Apple er arrogant og baserer seg på at du skal bytte hardware hvert 2-3 år. Det blir dog spennende å se hvor lenge de støtter 3GS etter at den forsvinner fra markedet.

Min erfaring tilsier at dette helst gjelder på iPhone (og sikkert snart iPad) fronten.
Mac stasjonære og bærbare har et rykte på seg for å være svært holdbare.