Den ultimate fjellklokke?

Medlem
18. okt. 2013
Innlegg
19
God aften godtfolk!

Jeg har nettopp blitt medlem på sonen, innlagt på asylet eller hva dere ønsker og kalle det.
I den forbindelse har jeg brukt en god del timer på å lese igjennom forumet og sett bilder av mye flotte kunstverk.
Ble dog positivt overrasket over at det ser ut til og være endel andre friluftsglade personer her inne!

I den forbindelse lurer jeg rett og slett på hva du mener er den ultimate fjellklokke?
Den ultimate fjellklokke bør jo "tåle en trøkk", det bør ikke være farlig om det kommer fiskeblod eller lignende på den, samt at det kan være greit og kunne hive seg i nærmeste vann etter mange timer i fjellet, uten og måtte tenke på klokka du har på armen..

Så, hva er din ultimate fjellklokke?
 
Mine to kandidater (uheldigvis eier jeg ingen av dem):

På vinteren
PC-Uli.jpg



På sommern/høsten
761685d1342101566-helson-sd-bronze-helson_brown1.jpg
 
Uret du spør etter er soleklart og det første jeg tenkte på når du skriver fjellklokke.
Svaret er selvsagt Rolex Explorer.
Velkommen glemte jeg jo helt å si:D
 
Vandrer selv en smule i fjellet, og for meg er det G-Shock som får mest tid i denne settingen. Pålitelig, uknuselig og knalltøff!

Til inspirasjon:

FE12412F-2574-4CD2-B315-9177F533433A-301-000000278C27AD60_zpse5ef7660.jpg


6AA00AD3-8678-4B73-89F4-5E30093B3B59-102-00000000433E70EA_zpsf8b473c5.jpg


93F4385A-7724-42E1-8826-C03E6CD1AB96-239-000001075DF190C0_zpsea71a881.jpg


Men det fungerer med mekaniske og:

IMG_3549.jpg


Dog er fasitsvaret Rolex Explorer.
 
Kan ikke annet enn å slenge meg på hylekoret her!!!!

Rolex Explorer it is...

Explorer 2 er vel den eneste klokka som har vært på begge poler og Everest, så burde funke som fjellklokke;)

Edit: Beklager min uhøffelighet --> Velkommen til asylet!!
 
Redigert:
Det kommer litt an på hva jeg skal gjøre i fjellet. Er det en tur hvor du kan gå opp så er vel explorer eller tilsvarende greit. Dersom der må klatring til (mer enn lett klyving) ville jeg gått for en Seiko Skx007/009. Bruker alltid seikoen når jeg klatrer, og synes det er koselig å ha med meg et mekanisk ur i veggen. Prisen er også såpass lav at jeg aldri er redd for å skrape det opp eller slå det mot fjellet.
 
Rolex Explorer, selvsagt. Om du ellers har med deg det du trenger av duppeditter. Ellers ville jeg gått for en Casio Pathfinder med høydemåler, kompass, barometer, tørre sokker og primus.
 
EXP II er jo den ultimate..

MEN..
Viss du kan få tak i en Sinn Arctic, (ute av produksjon) så vil jeg si det er også et bra alternativ.
Tåler -45c og kan derfor bli plasert utenpå jakken om uten å være redd for at oljen blir seig. (Flere av modelene til sinn bruker også denne oljen)
SINN_822x250_Yukon_Arctic_Ultra.jpg
 
Denne må jo også kunne gå :eek:

ku-xlarge.jpg


Handcrafted in Nepal, the chunk of Everest used in Kobold's Himalaya Everest Edition watch was actually brought down the mountain by watchmaker Michael Kobold and explorer Sir Ranulph Fiennes back in 2009. But it took two years for a German company to cut and polish the rock into the seven millimeter thick discs used as the watches' faces to ensure they were all structurally sound and wouldn't crack. So if you and 24 others have always fantasized about visiting Everest but don't like the cold or risking your life, with this timepiece you can have the mountain brought to you.

Ellers slår det meg at Rolex utvilsomt er best på reklame...her på TS har vi slukt agn, snøre ;):D
 
Litt i den andre enden av skalaen i forhold til Rolex Explorer rent budsjettmessig så har du jo denne:

Casio Protrek Tripal Sensor PRW-3000-1D PRW-3000-1

Har selv en slik i på vei til Norge nå... . Den skal erstatte min gamle fra 1998 som har de samme funksjoner, men ikke radio kontrollert oppdatering av tiden.

Og jeg slutter meg også til Seiko SKX007/009 forslaget.

Lykke til med valget! Hold oss oppdatert!