Den uaktuelle klokken...

Medlem
3. mars 2008
Innlegg
12
I mitt tiende år som klokkenerd ga jeg til slutt etter. Dette var merket som alltid har vært uaktuelt for meg å kjøpe, men som så mange andre på forumet har jeg blitt påvirket så det holder etter å ha brukt litt tid her. Når da rette modellen dukket opp til en god pris fra en hyggelig forhandler - ja, de fleste av dere vet jo hva som skjer da :)

Jeg blir førti i januar, så det må jo feires behørig. Tanken er å la denne ligge med plasten på i en safe til den store dagen, så får vi se om jeg klarer å styre meg...

Dette blir min dyreste så langt. Jeg er typen som kjøper kun nye klokker som skal beholdes til evig tid. Den siste kurante klokken min ble forresten kjøpt dagen etter jeg fridde til dama, fant ut at jeg hadde litt kreditt å bruke da ;)

Til bildene:

Som sagt, en hyggelig forhandler.
by9yzama.jpg

ysebe7az.jpg


Og der var merket som få har et nøytralt forhold til...
jere5ama.jpg


En sub ja, men hvilken?
eguvu2eb.jpg

zu4yreqe.jpg


Aaah, en Oyster Swimpruf! Eller 114060 som den heter.
huja7u6y.jpg


Grunnen til at det ble denne istedenfor date-sub var at jeg ikke fikk meg til å betale flere tusen ekstra for en vorte som antyder at jeg begynner å bli gammel og har dårlig syn ;) Har ikke så veldig bruk for dato, synes også det er en ulempe å snurre timene en ekstra runde for å være sikker på at den ikke går 12 timer feil.

Og jeg må beklage til 14060-nostalgikerene, men jeg har aldri forstått sjarmen med den forrige modellen. Jeg føler jeg får en mye mer moderne og penere klokke her med bedre teknisk kvalitet.

Fiiin på armen, dette blir bra! Fungerer faktisk bra på en pinglete 16cm arm.
4usaneny.jpg

6u9uvy9y.jpg


Da går den i en safe til bursdagen. Natta!
2ure9y7y.jpg


Takk for titten!
 
Gratulerer så mye, selv er jeg er uadskillelig fra min 5513, men jeg skjønner godt din hug mot den nye submarineren. Dette fra en som fortsatt har noen år til 40 og som kanskje også endrer mening etterhvert :mrgreen:
 
Grattis... Med Nydelig Rolex Submariner.. Jeg blir helt hypnotisert av Blå lumen.. :D :D :D
 
Grattis! Denne her står øverst på min liste også. (Var heller ingen rolex fan før, rart hva TS gjør med en)
 
Grattis. Blir imponert hvis du klarer å la være å bruke klokken før bursdagen din. Hadde det vært meg hadde jeg helt sikkert begynt å bruke den med en gang og sett på den som en litt prematur bursdagspresang.
 
Gratulerer med en klokke de fleste her inne knegår;)....samt hyggelig med litt historie rundt unboxingen.

Mvh
Timebandit