Den tikker og går - Certina Automatic Blue Ribbon

Medlem
18. okt. 2016
Innlegg
3
Sted
Oslo
Numre som står bak på dekselet er 5809-170 989563 (Har prøvd og finne ut hva det betyr, men er nok ikke noe ekspert på dette feltet)

Og den er i DÅRLIG forfatning (tror jeg?), glasset mangler.

image1.JPG

Men den tikker og går for det hører jeg, til og med timeviseren (den eneste visern som sitter igjen) går rundt ved nærmere øyesyn den siste timen. Og jeg syns egentlig er meget fin.

Klokken er en 25 års gave for arbeid.

Så er det noen som klarer å gi ett veldig grovt overslag for å fikse den? Om det er verdt det? Og om det er mulig?

Hilsen nysgjerrig arving av bestefars roteskuff!
 
Velkommen !

Jepp, den kan sikkert fixes. Mulig det vil være lurt å skaffe en donorklokke siden den mangler noen vitale deler. Plexiglasset er uansett intet problem for en ekte urmaker:)
 
Flott klokke som du burde ta vare på. Jeg har noen vintage certina selv, så vet noe om disse modellene.

58 vil si at det er et 25-651 caliber. Som også er kjent for å gå meget godt. Sies å være Omega vintage kvalitet. 09 vil si at Kassen er 14K gull. Se også etter ett bitte lite ekornstempel på baksiden eller lugsa for å verifisere dette. 170 sier hvilken kassemodell det er. De seks siste sifrene er serienummeret. De brukte seks sifre på gullklokkene sine. Etter 1974 brukte de en annen type nummerering på referanse og seriene, så den er garanter før den tid :)

Legg av noen lapper og fiks den opp. Jeg vil tro at den vil gi deg stor affeksjonsverdi og at du ikke vil angre!
 
  • Liker
Reaksjoner: PerØ og Preacher