Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
20140426_202737.jpg

20140426_202516.jpg

Ardbeg Ten, AnCnoc 12, Laphroaig 10 samt Nikka Pure Malt White til nå :)

På anlegget går det i fet Bluesrock fra 1966..

20140426_202737.jpg

20140426_202516.jpg

Ardbeg Ten, AnCnoc 12, Laphroaig 10 samt Nikka Pure Malt White til nå :)

På anlegget går det i fet Bluesrock fra 1966..

Fy flate, lenge siden jeg har hørt på BBB. Får gode gamle vibes av dette. Høres utrolig riktig ut sammen med Islay, selv om jeg gjerne kunne tatt en slow southern style (Jim Beam eller (skam) en jamieson's) men uten rocks.

Bra valg Skovdahl! 17 åringen til Ballantines er min favoritt blend whisky.

Da er sommerens whisky kommet i hus.
Dyrker min nye kjærlighet til ren bourbonlagret skotsk whisky. Denne gang representert ved Balvinie og anCnoc. Passer dessuten bra med en litt lettere stil sommerstid. 16-åringen til anCnoc er for øvrig så god at jeg bestilte like godt to flasker av den.

s9cly.jpg

Ser det er flere som er interessert i både whisky og klokker:cool:
BEXSONN - WATCHES x WHISKY

Redigert:
@HerrUr, point taken ;) Men hva?
@adamskater, er jo jækla godt. Med en sikkelig islay i glaaset er dagen reddet.. :)

Ser ut som du har en liten forkjærlighet for Glengoyne mrChurcill, ut i fra bilde fra forrige side i denne tråden.
Ser Glengoyne 21 år og toppen på den gamle 17 år-tapningen i beholdningen din (tror jeg).
Hva med den nye 15 år fra Glengoyne? Serge fra "Whiskyfun" skryter veldig av den. Den står på innkjøpslisten min for tiden. Har du smakt den? Glengoyne er ihvertfall så langt unna røykpreg som man kan komme, likevel god! Hører du adamskater?;) Synd å låse seg på Islay når det finnes så mye god whisky i de andre regionene. :)

Redigert av en moderator:
Busy Bee Whiskey glass

Innvielse av mitt nye whisky glass! til dagen Top Gear!

I går gikk jeg til innkjøp av et nytt whisky glass. Det var rester etter konkursboet etter flyselskapet Busy Bee.

WP_20140602_19_53_33_Pro.jpg

OK. Glasset ble fylt med pils og bildet postet her i whisky tråden.
(Shame on me.... Men "se meg i nåde syndige menneske" (hvor var det kommaet skulle være?)")

Det er i alle fall et whisky glass! Og et sjeldent sådan!
Busy Bee gikk konkurs i 1992. Jeg rakk å få noen turer med dem i løpet av militærtjenesten.

:cool: