Den store whiskyflasken må jo med i den store whiskeytråden
Videre (og avslutter med) Bunnahabhain 12 year. Også en Islay som ikke er smakt før. Hatt en flott uke rundt på Hebridene og nord i Skotland og fått smake mye god whisky, som har vært nye for meg Vis vedlegg 402464Edit: ojjj!! her var det mye smaker av nøtter, sødme og karamell - en ny favoritt?
Min go-to er Lagavulin 16, men Bruichladdich blir faktisk for mye for meg. Har bare smakt den en gang, men jeg minnes at jeg spekulerte i at noen hadde prøvd å lagd den mest røkte whiskyen de klarte, bare for å gjøre det.
Hadde gleden av å smake på en Glengoyne 21 når jeg var i Glasgow for noen år siden. Herre for en whisky!
Mens vi snakker om ting som ikke finnes i utvalget (standard ihvertfall, har ikke sjekket bestilling) til polet lengre: Oban 14. Den er det lenge siden jeg har smakt.
Sjekket på siden til polet nå, den kan bestilles til alle butikker. Så er vel bare jeg som har vært "uheldig" med mine lokale pol. Er nesten aldri på polet i Valkendorfsgate. Men får vel bestille en flaske, siden det er såpass lenge siden jeg har smakt den!Oban 14 er min go-to. Heldigvis har den i årevis vært og er stadig en del av utvalget på polet i Valkendorfsgate.![]()