Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Har henfalt til brune varer og dumpet tilfeldigvis over denne.
Screenshot_20201031-152905_Vinmonopolet.jpg

Den falt i smak. Og har ført til at mengdevarer som Famous Grouse og Tallisker kjennes som en tur i lakkfabrikken. Etter å ha drukket meg gjennom en halv flaske 'on the rocks' fant jeg ut at det ikke var på sin plass å vanne ut godsakene. Så da ble det baris.....Dagens polekspedisjon avslørte at andre har fått øynene opp for Port Charlotte, for det var tomt .... Måtte finne et substitutt og ramlet over denne:
20201031_152940.jpg

Så gjenstår det å se om dette er en for sterk, for kraftig erstatter. Må testes i kveld for å holde spøkelsene unna.......

Pleier å vanne ut whisky med over 50% styrke, 46% noen ganger, men ikke 43 eller under.

Whisky med kun kun 40% styrke pleier jeg å unngå, med unntak av f.eks Laphroig 10, denne kan med fordel sprites opp med en dash Laphroig 10 cask strenght som i år har en styrke på 60.1%....!

Var hos Vintage House. Skulle bare se om de hadde en flaske med Clynelish og så viste det seg at de hadde den helt nye 17-åringen til Springbank. Score! Den forsvant med en gang fra nettbutikkene så måtte ta med meg den. Fin førjulsgave til når jeg vender nordover.

3300763E-2F62-478F-811F-D5A7B9D68D10.jpeg