Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Helt nødvendig med en motstemme her :) Glenrdonach 18 er alt for søt og dermed helt ubalansert. Føles som om fatene ikke var helt tom for sherry når whiskyen ble fylt på. Minner meg om Edradour 10 for 10-15 år siden, tykk i konsistensen nesten likøraktig. Fysj og fy!

• Liker
Reaksjoner: darkcho
Godt med motstemme, så blir det flere flasker på oss andre. :)

Jeg har allerede bestilt noen flasker til - fordi jeg skal foresten blande en GlenDronach 18 med en Glenmorangie's Quinta Ruban 12 i forholdet 9:1. Hvorfor? Fordi: Macallan M.

Så nyter jeg peated og "medisinspritwhisky" utenom også. Det viktigste her er å variere og lære og utvide egne horisonter, for å unngå å bli for stereotyp.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr
image.jpg
I kveld går turen til USA, nærmere bestemt Brooklyn i New York. Kings County Distillery.

Skål medasylanter!

Fyller opp lageret med to stykker. En kjent gammel traver (Bunna25) og en ukjent (Glengoyne 30YO). :) Spent på den eldste her, da Glengoyne 18YO er svært god og 25YO likeså.

245a6228de6d68cc8ca614c124d809dd.jpg

Har du fått testet denne @Loevhagen? Er spent på å høre meninger om denne. Liker Glengoyne godt men denne har jeg foreløpig styrt unna pga saftig pris.

Denne var jo hot for noen år siden da den ble kåret til årets maltwhisky i "Whisky Bible".
Sist jeg hadde en flaske var i desember 2016, den gang var jeg litt skuffet. Føltes yngre enn alderen skulle tilsi synes jeg.
Pultney har sluttet å produsere 17 år nå, kanskje et godt "invisteringsobjekt"?

Ting endres, ja. Og smaken likeså. Før synes jeg Glengoyne 18 var fantastisk, men nå er den blek i forhold til Glengoyne 25 og Bunnahabhain 25. Livet er for kort til å ikke drikke den whisky man liker aller, aller best. :) Whisky er til for å drikkes.

• Liker
Reaksjoner: HerrUr