Den store sykkeltråden

Idag er det runde #2 av årets verdenskupp i Utfor i Val Di Sole. Kan sees gratis på nett her. Starter 1415 :)

Her er også en snutt fra ifjor
[video=youtube;mavQYlzR8DA]http://www.youtube.com/watch?v=mavQYlzR8DA[/video]
 
Vurderer å gå til innkjøp av en lett og rask terrengsykkel, hovedsaklig til trening på grus/skogsveier og et og annet terrengritt om jeg får ånden over meg. Budsjettgrense rundt 15K (en brukbar fulldemper regner jeg med man må betale mer for, så det utgår).

Noen som har en formening om hva man bør velge?

Har sett litt på denne 29'eren fra Gavia, men finner ingen som har testet den:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...ord=Gavia&productCategory=257&mainCategory=69
 
Nordsjørittet!

Hei, med kollegaer gjennomførte vi utrolig nok Nordsjørittet i dag.

Opptreningen startet for 3 uker siden og målet var kun å gjennomføre, vi hadde en koselig aften i "Okka by" på fredag med mat og drikke.

Strekningen Egersund - Sandnes var et helvete! 6-7 mil i vestlandsvær.

Lurer nå på hvor lenge det går til "junior" igjen fungerer og når det slutter å gjøre vondt der hvor setet har vært... :confused:

Sosialt positivt og gleden av å se de ivrige fjerne kollegaene sin forundring av at vi fullførte: PRICELESS!!!
 
Vurderer å gå til innkjøp av en lett og rask terrengsykkel, hovedsaklig til trening på grus/skogsveier og et og annet terrengritt om jeg får ånden over meg. Budsjettgrense rundt 15K (en brukbar fulldemper regner jeg med man må betale mer for, så det utgår).

Noen som har en formening om hva man bør velge?

Har sett litt på denne 29'eren fra Gavia, men finner ingen som har testet den:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...ord=Gavia&productCategory=257&mainCategory=69

Det eneste jeg har å si er fulldemper! Med veldig få unntak har du det mer moro på enn fulldemper på alt annet enn det en landeveissykkel kan ta seg av. En anstendig ganske ny brukt skal kunne gå inn under 15k. Poenget er vel egentlig at jeg prøver å lokke deg ut av de kjipe grus- og skogsveiene :twisted:
 
Vurderer å gå til innkjøp av en lett og rask terrengsykkel, hovedsaklig til trening på grus/skogsveier og et og annet terrengritt om jeg får ånden over meg. Budsjettgrense rundt 15K (en brukbar fulldemper regner jeg med man må betale mer for, så det utgår).

Noen som har en formening om hva man bør velge?

Har sett litt på denne 29'eren fra Gavia, men finner ingen som har testet den:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...ord=Gavia&productCategory=257&mainCategory=69

Den ser bra ut den! XT-giring er hakket under toppmodellen(ikke så stor merkbar forskjell på de, utenom XTR er hakket lettere), bra hjulsett, demperen har jeg ikke prøvd, men Rock Shox pleier å være bra saker. Alt i alt en god sykkel!
 
XT er tredelt, mens XTR er todelt på kranken :)
XTR er også " race " versjonen til shimano mens XT er " mosjonist " versjonen.

Tror sykkelen skal være strålende! Hjulsettet kan nok være litt tungt, men dette kan man bytte senere om man skulle ønske.
 
XT er tredelt, mens XTR er todelt på kranken :)
XTR er også " race " versjonen til shimano mens XT er " mosjonist " versjonen.

Tror sykkelen skal være strålende! Hjulsettet kan nok være litt tungt, men dette kan man bytte senere om man skulle ønske.

Skal man sykle litt hardt, så må man huske på xtr delene er en del dyrer en xt :) Å letter er ikke alltid bedre ;)

Nå er ny sykkel bestilt å på vei hjem :D Enda en Commencal! <3
UPTOWN_29_BLACK_angle.jpg
 
Det eneste jeg har å si er fulldemper! Med veldig få unntak har du det mer moro på enn fulldemper på alt annet enn det en landeveissykkel kan ta seg av. En anstendig ganske ny brukt skal kunne gå inn under 15k. Poenget er vel egentlig at jeg prøver å lokke deg ut av de kjipe grus- og skogsveiene :twisted:

Men skal det sykles grus og skogsveier, å eventuelt ritt så må man ha HT. En fulldempet vill være mye tyngere å tråkke på :)

Men man kan jo sykle gatesykkel på grus også! ;) Var vell en gal mann som tok Birken på gatesykkel for noen år siden, å en del har vel kjørt imellom med cyclo-x sykler :p Men etter hva jeg har forstått så er det ikke lov mer? ;)
 
Men skal det sykles grus og skogsveier, å eventuelt ritt så må man ha HT. En fulldempet vill være mye tyngere å tråkke på :)

Og det sier du nå:)

Jeg hører på Tore og går for en meget pent brukt rittfulldemper. Kommer under 11kg så den funker vel på grusen også.

Fått litt sykkeldilla nå. Vurderer å stille lag i Offroad Finnmark (30-mila) neste sommer. Et døgn på hardtail sies å være hardt for understellet, så det ble FS.
 
Nais :) Hva ble det da?

Jeg er sikkert litt sær, men skulle jeg hatt stiv ramme skulle jeg jaggu hatt stiv gaffel også. Det er noe med feeling og kjørestil (OG stil, noe vi påfugler aldri kan få nok av :cool:)
 
Og det sier du nå:)

Jeg hører på Tore og går for en meget pent brukt rittfulldemper. Kommer under 11kg så den funker vel på grusen også.

Fått litt sykkeldilla nå. Vurderer å stille lag i Offroad Finnmark (30-mila) neste sommer. Et døgn på hardtail sies å være hardt for understellet, så det ble FS.

Får håpe det er en med full lockout på bakdemperen da! Så får du vel et eller annet kompromiss ;)
 
Nais :) Hva ble det da?

Jeg er sikkert litt sær, men skulle jeg hatt stiv ramme skulle jeg jaggu hatt stiv gaffel også. Det er noe med feeling og kjørestil (OG stil, noe vi påfugler aldri kan få nok av :cool:)

Derfor jeg kjøpte en som var både stiv forran og bak ;)
 
XT er tredelt, mens XTR er todelt på kranken :)
XTR er også " race " versjonen til shimano mens XT er " mosjonist " versjonen.

Tror sykkelen skal være strålende! Hjulsettet kan nok være litt tungt, men dette kan man bytte senere om man skulle ønske.

Er fortsatt ganske ny i denne verden her, hva menes med at XT er tredelt? :)
 
Det der var sick! Grattis med ny sykkel!

Hva er det forresten med tvilsome navn på dekk? Jeg ville ikke latt Rocket Ron Passe barna min for å si det sånn. Selv har (er?) jeg Rubber Queen :-|