Den store Rolex Explorer-tråden

Skulle for øvrig likt å vite noe om hvordan Eddie Platts (Timefactors) resonnerte da han bestemte seg for å kjøpe varemerket Smiths og lage en hommage til Everest-ekspedisjonen - utformet som en Rolex Explorer!! At ikke flere har satt spørsmåltegn ved dette tvers gjennom bisarre opplegget er for meg uforståelig.

Helt enig! Platts operasjon er megabisarr. Han lager disse kopiene/homagene/derivatene av en Rolex som skal ha vært først på toppen av Everest med brandet som antakelig var det som faktisk var på toppen. Helt nydelig. Og så gjør han det dritvanskelig å få tak i dem. Online-butikken er bare oppe en halvtime når han ser det hensiktsmessig eller har fått inn nye klokker. Og så er prisen relativt lav. Jeg satt klar da vinduet sist var åpent og sikret meg en Smiths Everest PRS-25 og jeg må si at klokka er kul, den. God finish, kler alt av reimer og stropper - en herlig hverdagsbeater med en bråkete rotor.

20201124_190519.jpg

Ref 1016

Jeg kjenner Explorer II vokser veldig på meg, og jeg foretrekker sort skive. Er det som for Polar at også denne kom med mindre diameter (40mm) tidligere? For mine lanker blir nemlig 42mm, som vel er gjeldende for dagens litt voldsomt...

Jeg kjenner Explorer II vokser veldig på meg, og jeg foretrekker sort skive. Er det som for Polar at også denne kom med mindre diameter (40mm) tidligere? For mine lanker blir nemlig 42mm, som vel er gjeldende for dagens litt voldsomt...
Ja, 16570 finnes i både svart og hvit utgave.

Med unntak av 1655 (var 39mm) så hadde Explorer II 40mm kasse, frem til 216570 kom i 2011.