Den store Rolex Explorer-tråden

Se bort ifra infiltratøren
w1PdIxA.jpg

Vis vedlegg 190441
Tidligere i år hadde jeg disse 2 for å finne ut hvilken jeg likte best. Valget falt på den eldste så da røk nymotens rett ut. Synes 16570 er finere størrelse på skiva og jeg synes 216570 ser helt n00b ut på siden av 16570. Hva mener dere?
Enig med @Guybrush Threepwood ;) Men syns 216570 er meget vellykket og at 16570 alltid ser litt sliten ut, uansett om den er sylskarp. Og litt pinglete. Designet blir litt hardt IMO. Så mener faktisk motsatt:) Eneste feil med den nye er bærekomfort, den er litt stor.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Eg har ca 19cm rundt håndleddet , ned fra rundt 21 for noken år siden . 216570 bærer helt supert endå , men foruten pilotklokker så er vel 42mm ca max av ka eg liker å bruke til daglig. Dvs høyden synest eg er vel så viktig så en klumpete klokke blir egentlig aldri bra heller. Synest egentlig 216570 bærer vesentlig bedre en maxikasser .

Eg har ca 19cm rundt håndleddet , ned fra rundt 21 for noken år siden . 216570 bærer helt supert endå , men foruten pilotklokker så er vel 42mm ca max av ka eg liker å bruke til daglig. Dvs høyden synest eg er vel så viktig så en klumpete klokke blir egentlig aldri bra heller. Synest egentlig 216570 bærer vesentlig bedre en maxikasser .
Jeg har ca 17,5-18 cm rundt håndleddet, og da er det faktisk bedre med en litt klumpete maxikasse enn flat 42mm Expl II, den blir litt snodig og iveien. Omtrent som AP 15400 vs 15300. Ikke veldig fan av de store moderne sportskassene til Rolex, syns klokkene er litt vulgært store. Gjelder både YM (absolutt best komfort av disse), Sub og GMT. Daytona og Expl I er, IMO, Rolex’ mest komfortable av de moderne sportsmodellene!