Den store Rolex Explorer-tråden

Polaren tilbake fra service hos Rolex. Ny bezel og klar for sommeren
image.jpg
 
Har kjøpt en 16570 med en liten chip på glasset. Ikke noe som en ser veldig godt, men kjennes godt når en drar neglen over. Hva sier godtfolket - bytte glass eller ikke? Hvor mye har det å si å originaliteten om glasset byttes? Koster 1300,- hos AD, så ikke så gal pris i mine øyne.
 
Har kjøpt en 16570 med en liten chip på glasset. Ikke noe som en ser veldig godt, men kjennes godt når en drar neglen over. Hva sier godtfolket - bytte glass eller ikke? Hvor mye har det å si å originaliteten om glasset byttes? Koster 1300,- hos AD, så ikke så gal pris i mine øyne.

Er vel greit å spørre om du kan beholde glasset så, så har du alt originalt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb
Har kjøpt en 16570 med en liten chip på glasset. Ikke noe som en ser veldig godt, men kjennes godt når en drar neglen over. Hva sier godtfolket - bytte glass eller ikke? Hvor mye har det å si å originaliteten om glasset byttes? Koster 1300,- hos AD, så ikke så gal pris i mine øyne.
Jeg ville skiftet, fordi:

- sprekk i safir kan lede til brudd - og da blir det langt dyrere...
- vanntettheten kan være ukjent
- nytt glass = bekymringsfri sommer
- har ikke noe tro på at noen har noe sterkt forhold til - prismessig for klokka - om en moderne utgave av Explorer har det originale safirglasset med hakk, annet enn at det drar ned verdien og gir prutningsrom