Den store Rolex Explorer-tråden

Med hjelp av innkjøpt Bergeon og lupe, klarte jeg å tyde 1016 på kassa, så da er den verifisert :) Da gjenstår bare å finne ut av årsmodell!!! Den er i allefall kjøpt ny i Norge, hos Alf Lie i slutten av 60 tallet/ begynnelsen 70 tallet. Takk for hjelpen Gents!
 
Med hjelp av innkjøpt Bergeon og lupe, klarte jeg å tyde 1016 på kassa, så da er den verifisert :) Da gjenstår bare å finne ut av årsmodell!!! Den er i allefall kjøpt ny i Norge, hos Alf Lie i slutten av 60 tallet/ begynnelsen 70 tallet. Takk for hjelpen Gents!


Da trenger man bare de første par, 3 siffer i serienr. som står på andre siden av kassen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Hva er konsensus om Exp 1 på lær ? Er den best på lenke eller tåler den mange forskjellige remmer ?
 
Nå har jeg hatt 214270 i ei uke..
N7aHxjz.jpg

htsZ1Xr.jpg

..og vi kommer godt overens!

Størrelsen, allsidigheten, lenka(spesielt Easylink) og lysspillet i skiva er bare noe av det jeg har falt pladask for. Dette blir en følgesvenn i mange år fremover!
 
Fra de listene jeg bruker stemmer det meget bra, finnes alt for mange....

Nettopp. Og dette med serienummer vs. årstall er jo kun en indikasjon. Derfor er det litt morsomt når man skal ha en birthyear - og listene indikerer at serienummeret kan være +/- 1-2 år fra birthyear...

Derfor er birthyear et villspor. Man må benytte birth-intervall. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Nettopp. Og dette med serienummer vs. årstall er jo kun en indikasjon. Derfor er det litt morsomt når man skal ha en birthyear - og listene indikerer at serienummeret kan være +/- 1-2 år fra birthyear...

Derfor er birthyear et villspor. Man må benytte birth-intervall. :)

Enig, min explorer 2 har tallkode på lås og serienr. som indikerer samme år. Da er jeg hvertfall litt tryggere på at det faktisk er en -89 modell ;)
 
Det passer kanskje bra å forklare bakgrunnen for mitt valg av første skikkelige klokke. Valget var styrt av det samme som mange andre bevisste og ubevisste valg i hverdagen: Reklame.

 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
På tide med min første innlegg i Rolex/Tudor sin forumkategori etter å ha hatt en Tag Heuer siden 2008. Her er nå min helt strøkne Polar 16570 fra 2001 og har kun vært i mitt eie i ca. 18timer! :D Jeg må si at jeg er svært så fornøyd med min aller første Rolex! :)