Den store Rolex Explorer-tråden

@morbra har identisk `99-modell selv. "SWISS"-only dial er en transition mellom tritium og luminova, og er da den første skiven med luminova. fra 2000 ble den endret til "SWISS MADE". Ikke noen premium-generator akkurat dessverre, men personlig synes jeg det er litt artig at det er i det minste en skive som kun ble produsert svært kort (sent ´98-`99)
Komplett pakke skal inneholde både inner og ytterboks (grønn "skinn" boks med beige pute og ytterboks i papp. Hangtags og manual til selve klokken og egen manual til lenken (sistnevnte er det enkelte ganger at ikke ble med i salg, av ymse grunner) Chronometer sertifikat skal bør være stemplet/hullet oppe i høyre hjørne, og påskrevet fra en AD. Lenke og alt høres korrekt ut for modellen, men det er ikke SÅ viktig på ting som ikke er vintage (og det er vel en stund til `99-modeller vil gå som vintage;) ) Noen liker lug holes, andre ikke. Jeg har hatt samme modellen flere ganger, og ble mest komfortabel med den jeg har nå (lik den du beskriver), kontra feks en helt strøken og "ny" 2008 modell med SEL, hele lenkeledd, rehault osv. Av en eller annen snodig grunn har den jeg har nå fra `99 merkbart bedre lume enn den jeg hadde som var `08-modell.
For å verrifisere at det er rette papirer til klokken, tar du bare av lenken og sjekker mellom lugs. Der står serienr som skal matche papirene. På en `99 modelle er det heller ikke coronett i glasset (den lasergraverte kronen til Rolex, som man finner på modeller vel fra 2003 og utover ca)

Om den er i god stand, og komplett som du sier, bør den vel ligge på alt fra 34-40k ca vil jeg tro. Mulig bruktprisene stiger noe like rundt hjørnet grunnet prisoppgang på 5% nettopp. Men 16570 har jo alltid vært en av de lavere prisede modellene i bruktmarkedet.
Lykke til med handelen!
:)
Appreciate it, thanks!

Er det noen som har en 16570 med svart skive som også har en sxk007 eller cocktail time som kunne tatt et bilde av disse ved siden av hverdandre/på samme arm? Har prøvd polaren men leser at den med svart skive oppleves som mindre enn polar pga. fargen. Vurderer å spare opp til en 16570 som min første Rolex da det er et eller annet jeg liker veldig godt med disse =)

Sitter og titter igjennom gamle bilder i Flickr arkivet, og jeg merker savnet etter en Explorer øker igjen når jeg blar igjennom disse...

13964989030_b95fe7816f_b.jpg

13447713303_394d0ecd5b_b.jpg

13972204505_0a4338e026_b.jpg

13969022211_04ea5cac11_b.jpg

For en klokke! :D

Sitter og titter igjennom gamle bilder i Flickr arkivet, og jeg merker savnet etter en Explorer øker igjen når jeg blar igjennom disse...

13964989030_b95fe7816f_b.jpg

13447713303_394d0ecd5b_b.jpg

13972204505_0a4338e026_b.jpg

13969022211_04ea5cac11_b.jpg

For en klokke! :D
Du må nok finne et annet eksemplar hvis du skal ha en 114270 igjen er jeg redd @Kohe321, den der sitter på min kones arm, og med hennes flippeintervaller blir den nok der i minst 20 år til ...

Iren-Explorer.jpg

Hei. Ganske ny på tidssonen, men tenkte dette var rette plass for et spørsmål. Jeg kjøpte nettopp en datejust 36mm til kona fra Askeland ur. Både kona og jeg er veldig fornøyd. Det fikk øynene mine litt opp for Rolex for jeg fikk en datejust II på armen. Endte opp med at en kompis kjøpte den, men jeg har sett litt videre på Explorer II. Grunnen til at jeg ikke har vært så fan før er at jeg synes Rolex er litt "smått". Er vant til speedmaster 44,25 og aquaracer med 43mm Spørsmålet er: Når ble Explorer II 42 mm?Hvilke årsmodell må jeg se etter? Takknemlig for svar...

Får ikke denne ut av hodet. Selv om viserne er for korte...
Vis vedlegg 176
Som enklokkemann med 39 mm Explorer er jeg sant å si litt trett av hypotesen om de for korte viserne på 214270, så jeg har laget nedenstående gif. Den veksler mellom normale og noen mm lengre visere hvert annet sekund. Er det noen som med hånden på hjertet kan si at de lengre viserne oppleves som dramatisk mye penere?

214270-lengre-visere.gif

Redigert:
Den er perfekt @Edzilla . Har samme klokke selv, og det finnes et stort antall variasjonsmuligheter med den. Flott på perlon, skinnreim, og på lenke. Den sklir under radaren, og kan brukes til det meste:)

Når det først ble brakt på baben så synes jeg med hånden på hjertet st minuttviseren originalt er perfekt, og timeviseren marginalt for kort.

Ellers synes jeg det er en enkel, men flott klokke!

• Liker
Reaksjoner: TomB og bjorngb