Den store Rolex Explorer-tråden

Same same but...

20221123_180922.jpg
 
Er det noen som har forsøkt litt reimer på den nyeste 36mm?
Har lest at det kan være litt trangt, og at det også er noen spor i kassa (for lenken) som kan være vanskelig å «dekke»….
(venter utålmodig på at min som er i bestilling skal dukke opp)
 
Er det noen som har forsøkt litt reimer på den nyeste 36mm?
Har lest at det kan være litt trangt, og at det også er noen spor i kassa (for lenken) som kan være vanskelig å «dekke»….
(venter utålmodig på at min som er i bestilling skal dukke opp)
Har aldri vurdert å ta den av lenke. Hadde 14270 på skinn én dag, samme med 39mm. Rett tilbake på lenke. Mulig det er jeg som er rar.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreasvikan
Det er merkelig hvordan explorer1 ikke ser nevneverdig mindre ut enn explorer2. Det må være at urskivens layout og tykkelsen på bezel som spiller øyet et puss...
Skiva på 124270 er større enn skivene på både Sub og GMT Master.
Så selve klokka er liten, men likevel den mest lesbare.
 
Er det noen som har forsøkt litt reimer på den nyeste 36mm?
Har lest at det kan være litt trangt, og at det også er noen spor i kassa (for lenken) som kan være vanskelig å «dekke»….
(venter utålmodig på at min som er i bestilling skal dukke opp)

Jepp. Det er frest ut et horisontalt spor i kassen mellom lugsene, og tilsvarende profil stikker ut av endestykkene på lenka. Du må ha Bergeon 7825 eller tilsvarende. Teknikken må også sitte bra. Må komprimere begge sider av spring baren samtidig, så føre endestykket litt ut for å frigjøre fra sporet i kassen før du kan ta dra de ned og ut.

Anbefaler også sterkt å tape lugsene ellers er det stort fare for riper. Jeg gjorde det én gang på min forrige 124270. Gjør det ikke igjen på min nye.

Vil også tilføye at jeg mislikte klokken på både lærreim og nato. Den blir veldig liten på håndleddet. Konkluderte med at denne egner seg kun på lenke.

AB445D84-589A-4A03-9444-5DCD9DE540AD.jpeg