Den store Rolex Explorer-tråden

Dere som er Rolex kjennere. Er det noen med skarpt blikk som ser noe ved denne klokken som gjør at en bør styre unna?
Den skal være polert (som sikkert de fleste eldre rolex) og jeg har en mistanke om at chamfers i kassen er noe avrundet. Det er vanskelig å si, da bildene ikke er gode nok.
 
Da falt brikkene på plass, ble litt forvirret av «sportsviserne». Pen er den, litt som en småsnobbete explorer
 
  • Liker
Reaksjoner: 69variant
85016fP.jpg
 
Litt vanskelig å se på bildene her, men Exploreren begynner å få masse herlig patina etter snart ett år i bruk.

Den har bla. sittet på armen igjennom valpetiden til en over gjennomsnittet lykkelig Golden Retriever de siste månedene. Det er hyggelig å vite at flere av disse merkene kommer fra morsomme (og noen slitsomme ;) ) stunder med lille Gulliver, og nå blir en del av klokkens historie videre.

49294638772_0be17d7fbd_h.jpg


49569055593_92b72aac0a_4k.jpg
 
Redigert:
Kanskje den eneste toolwatchen igjen i Rolex sin kolleksjon. Passer til alle settinger og antrekk. Noen vil kanskje påstå at det er den ekte James Bond klokken også da Ian Flemming hadde Explorer og at det kun ble nevnt Rolex i bøkene. Kanskje var det hans egen Explorer han hadde i tankene da?

Godkjent dressklokke av Don Draper

E86B5E27-FE65-4167-B2D5-B73DB1D1CB8F.jpeg


Ja, jeg vil ha en Explorer!
 
Kanskje den eneste toolwatchen igjen i Rolex sin kolleksjon. Passer til alle settinger og antrekk. Noen vil kanskje påstå at det er den ekte James Bond klokken også da Ian Flemming hadde Explorer og at det kun ble nevnt Rolex i bøkene. Kanskje var det hans egen Explorer han hadde i tankene da?

Godkjent dressklokke av Don Draper

Vis vedlegg 188469

Ja, jeg vil ha en Explorer!

Støttes! Her er min på Bond-nato. ;)

49596569512_4472a81f40_h.jpg