Den store Rolex Explorer-tråden

Exploreren egner seg også til høyhenting, om noen var i tvil.
IMG_2257.jpeg
 
Explorer gjør seg vel best på lenke, men som alltid frister det å utforske litt med remmer også.
Foretrekker faktisk perlon over nato, da nato ofte blir litt «voldsomme» på et lite håndledd.
Skulle gjerne hatt god kvalitet på perlon remmer i 19mm, noen som kan anbefale noe….. ser ut som det kun er 20mm som selges i nettbuttikken her:)
 
Betalte depositum på 124270 i mai, estimert 1 år
Interessant. Jeg var innom og sa jeg var intr i 124270, måtte sende mail på det. Det er ingen venteliste, betalte ikke depositum men de sa man måtte det med dyrere klokker… hun sa vel fire fem mnd ca for denne..så får vel bare vente
 
Interessant. Jeg var innom og sa jeg var intr i 124270, måtte sende mail på det. Det er ingen venteliste, betalte ikke depositum men de sa man måtte det med dyrere klokker… hun sa vel fire fem mnd ca for denne..så får vel bare vente
Kanskje jeg skulle ha sendt avgårde en Mail til Bjerke og hørt hva ståa er, kan jo være ting har endret seg, men kan også være ulik praksis hos ulike forhandlere. Jeg er uansett happy med å få kjøpe etter å vært lysten på den siden den kom, så da har ikke noen måneder pluss/minus så mye å si
 
Her er min hverdagstraver.
Husker i august 2016 ringte jeg til Urmaker Jørgensen i Tromsø for å høre om muligheten for å kjøpe en 214270. Jada, ikke noe problem var tilbakemeldingen! Kunne til og med få litt rabatt på veil. pris. Jeg dro i avtrekkeren og sendte penger nordover. Skulle ta ca. 3 uker å få den. Tok vel 1,5 uke, så ble den levert på døren. Det var tider det…
Siden den gangen har denne vært på armen omtrentlig hver dag, om jeg så er på kontoret eller flyr inne i en heissjakt.
IMG_0105.jpeg
 
Noen som har noen tanker om mulighetene for at det dukker opp Glidelock på Explorer 1, 36mm? Evt hva som kan være grunnen til at Rolex overser en del av sine modeller i dette hensende?