Den store fotballtråden!

Celtic igår var jo direkte svake.
Absolutt forjent Malmø seier!

Blir spanande å sjå om RBK og Molde klarer å komme seg til EL, og kven dei møter.
Kan jo håpe på "storlag" som Celtic, Liverpool, Dortmund etc...

Etter Valencia slo ut Monaco er nå Spania det første landet med 5 lag representert i CL under en og samme sesong: Barcelona, Madrid, Atletico, Valencia, Sevilla.

(Om vi regner Catalonia som en del av Spania da, tsk tsk. :p)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Fjorårets suverene seriemester Chelsea har nå 4 poeng på 5 kamper etter 1-3 mot Everton idag.
Tipper Roman er rimelig sur om dagen.

Etter Valencia slo ut Monaco er nå Spania det første landet med 5 lag representert i CL under en og samme sesong: Barcelona, Madrid, Atletico, Valencia, Sevilla.

(Om vi regner Catalonia som en del av Spania da, tsk tsk. :p)
Imponerende, men landslaget sliter litt. For mange utlendinger?

@Kohe321 : Ronald Koeman??

Han er en veldig god trener! Men om du sikter til Barca's problemer i det siste og om jeg kunne ønske at Koeman tok over, så er jeg veldig fornøyd med Enrique. Barca's problemer for tiden er en blanding av ting som han har lite kontroll over. Vaklende nivå på fokus og prestasjoner fra enkelte forsvarsspillere (spesielt Mathieu!), enorm uflaks med skader på flere nøkkelspillere i en allerede tynn tropp, og selvsagt Fifa banen gjør ikke ting enklere. Tatt alt dette i betraktning synes jeg det går overraskende bra.

Synes laget spilte ganske bra mot Sevilla i dag, spesielt i første omgang. Hadde mye uflaks med flere stolpetreff, en vannvittig frispark situasjon hvor ballen triller fra stolpen og over hele krittlinjen uten å gå inn, noen ekstremt gode redninger fra Sergio Rico - og de vant kun 2-1. Hadde fortjent minst uavgjort synes jeg. :)

Når vi får ordnet opp i forsvaret igjen, får spillere som Messi og Iniesta tilbake fra skade og får Arda, Vidal og noen nye signeringer inn i Januar så kan vi nok utfordre flere titler i år også - gitt at vi klarer å holde oss på en god tabellplass frem til Januar. Heldigvis skal Messi være tilbake til clasicoen! :)

Forresten, Sergi Roberto er den store overraskelsen denne sesongen. Har vokst enormt, og var banens beste i dag etter min mening.

Tusen takk @Kohe321, det var selvsagt det jeg siktet til. 9 baklengs ser ikke bra ut. Leste på ESPN at SR visstnok var bra i første omgang men rotet skikkelig i 2.; målene kom visstnok også fra hans side.

Men, greit, jeg skjønner: ingen grunn til panikk ... selv om 1-4 mot Celta (uavgjort mot Eibar nylig) ikke leses altfor imponerende ut. Klopp ;)