Den store fotballtråden!

Helsike heller...

Som bergenser har jeg måttet tåle mye tyn de siste året. Brann har ikke akkurat kjempet i toppen hvert eneste år.
Nå kan vi kanskje rykke ned og vi er helt avhengig av andre lag for å berge plassen.
Heldigvis er det et annet lag som har en større stjerne i hjertet mitt. Manchester United.
Og der har jeg vært bortskjemt. År etter år med triumfer og fantastiske enkeltprestasjoner.
fotballkunst på aller høyeste nivå med spillere som kjemper til fløyten går.
Men nå. Hva f*** skjer nå?

Du vet hvem som ligger ann til Nobels fredspris neste år? Brann, de har ikke gått til angrep en eneste gang.

Som bergenser, og medgangssupporter, så må jeg si at Brann har godt av å rykke ned. Det er mye drit i systemet der som må bort, og det er ingen bedre måte enn å rykke ned!

Du vet hvem som ligger ann til Nobels fredspris neste år? Brann, de har ikke gått til angrep en eneste gang.

Som bergenser, og medgangssupporter, så må jeg si at Brann har godt av å rykke ned. Det er mye drit i systemet der som må bort, og det er ingen bedre måte enn å rykke ned!

Kan bli morsomt med Brann-Åsane neste år.

Viktig: flyttet fra sportspuben hvor jeg pleide å se El Clasico.

Er det noen måte å fått sett den? TV? Nettet? El Clasico er årets fotballhøydepunkt.

Æsj, betalte 100kr for en rimelig elendig feed fra C-Fotball. NFL klarer jo å levere kjempeklare bilder ...

Noen inntrykk:
- rimelig elendig Barca; var rimelig opplagt selv etter 0-1 at Madrid kom til å vinne
- den store Messi var rimelig dårlig, dessverre. Det var forresten også C. Ronaldo. Litt
overraskende at C R var såpass elendig. Er han bare god mot elendig motstand?
I hvert fall ingenting her som antydet at disse skulle være i nærheten av å være "verdens beste spiller"
- klar hjemmedømming, men absolutt ikke avgjørende; RM var klart best.
- Har Barca noen spillidé?
- Mathieu kampens dårligste spiller; ganske klart. Bommet på nesten alle pasningene.
- Litt forskjell på innlegg, Barcas dverger mot Madrid muskelmenn. Hvorfor legger Barca
inn når de i 16m ikke engang prøver å vinne hodedueller?
- Barca burde ha kjøpt en midtstopper; Mascherano i forsvaret funker bare ikke,
men fyren er jo glimrende i SBusquets-rollen.
- Uansett, Madrid veldig solide, og kan bli en hard nøtt i Champions League ...

Man Utd - Chelsea idag.

Jones tilbake i midtforsvaret, men tror vi får en utrolig vanskelig kamp. Tidligere har vi sett at Mourinho ligger bakpå i slike kamper å prøver å holde nullen å satse på et kontringsmål. Umulig å se for seg kamputfallet, og legger således ikke inn noen bets.

Det er meldt at Falcao er usikker etter en skade på trening, men dette er nok et taktisk spill for galleriet. Ser for meg Falcao starter på topp sammen med van Persie.

Gleder meg som en unge til kl 17:00 :cool:

Finnes det puber i Bergen hvor de viser amerikansk fotball? Har gamepass selv, men det hadde vært morsomt å sett en kamp på pub.

Herregud dette var skuffende...Helt for jævlig faktisk!
Uavgjort mot United er meget svakt, men gutta skal ha skryt for at de kjemper på uten å få noe som helst gratis.

...Kan man stemme frem Dowd som dommer når Man Utd møter City? Blir vanskelig for de lyseblå da.

Herregud dette var skuffende...Helt for jævlig faktisk!
Uavgjort mot United er meget svakt, men gutta skal ha skryt for at de kjemper på uten å få noe som helst gratis.

...Kan man stemme frem Dowd som dommer når Man Utd møter City? Blir vanskelig for de lyseblå da.

Svir sikkert å tape 2 poeng på overtid, men ikke kom her å si at det var ufortjent med uavgjort.

Helt OK at det blir uavgjort. Misforstå meg rett, er måten det skjer på.
Har sett Ivanovic - Di Maria situasjonen nå, sikkert 50 ganger, fra forskjellige vinkler, og det er fortsatt umulig å se om det faktisk er kontakt. Frispark er det trolig uansett, det må ikke være kontakt for at det skal bli frispark, men gult kort er utroooooolig strengt.

Men det blir jo bare flisespikkeri sammenlignet med straffen(e) Chelsea skulle hatt i første omgang.

Samt kastene som blir dømt til fordel rødt i hytt og gevær, Fellaini får fritt bruke albuer, og at RvP ikke engang får gult kort for å ta av seg drakta når han scorer.

Summen av dette blir desverre såpass mye at jeg kan med trygghet si at dommeren blåste i fordel rødt i dag.

Edit: Og av samme grunn tror jeg faktisk Mourinho er ærlig når han sier at han er fornøyd slik kampen ble. Er ikke enkelt å spille i motvind. http://www1.skysports.com/watch/vid...raises-#ooid=J5d2JjcTr1oSxtShP-9KhcpMVeKeHpI0

Redigert:
I en ellers begredelig sesongåpning, var det flott å være Arsenal-supporter i helgen. God uke > dårlig uke