Den store cognac-tråden

Nyter Delamain Vesper i kveld. Med en snittalder på 35 år, og med en prislapp på 1015 kroner på polet, er dette et kupp. På tax free koster den 1400. Lenge leve vinmonopolet !!!

IMG_1041.jpg

På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Hva gjelder brunt brennevin, så virker det som om det er kun whisky medlemmene her brenner for...
Uansett, jeg tar meg en tår av denne flotte og utrolig smoothe «åddevien» i kveld:
Daniel Bouju Extra
Så langt vekk du kommer fra harry «norsk» cognac.
Sjekk den fargen - nesten som en portvin (og det helt uten E150).
4ED5F72C-D5CD-46AD-98AC-837B4ED19135.jpeg

Utrolig mørk @DJDAN. Hva skyldes det? Jeg foretrekker også Cognac fremfor whisky, men drikker utrolig lite brennevin. En slik flaske ville jeg brukt tre-fire år på tenker jeg.

På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Hva gjelder brunt brennevin, så virker det som om det er kun whisky medlemmene her brenner for...
Uansett, jeg tar meg en tår av denne flotte og utrolig smoothe «åddevien» i kveld:
Daniel Bouju Extra
Så langt vekk du kommer fra harry «norsk» cognac.
Sjekk den fargen - nesten som en portvin (og det helt uten E150).
Vis vedlegg 229931

Dette vil jeg gjerne høre mer om. Elsker whisky i alle former, men sliter litt mer med cocnac. Har sikkert bare drukket «harry norsk cognac».Tar gjerne lærdom og inspirasjon.

Denne var særdeles god til en ok pris på Vinmonpolet!

I2UwRbf.jpg
Dette er også en av mine favoritter.
Den beste cognacen jeg har smakt var en jeg kjøpte i 2005. Braastad 100 Ans de Liberté. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere flasker. Delte den med venner og familie en helg. Sparer ikke på godsakene her i huset. :cool:
Screenshot_20210215-204652_Photos.jpg

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Cognac etter min mormor, fin årgang? :ROFLMAO:
Mon tro om den er verdt å prøve en anledning, eller gjør seg best på hylla….
69D0DF47-43A7-40E0-BE7D-B77FC3049A4A.jpeg

B46C737A-7C32-4726-9B5C-6FFD1A6E9AEA.jpeg

• Liker
Reaksjoner: sunshine
Artig og finne en tråd om cognac her på ts! Jeg fikk en flaske cognac av min far som sto å støvet ned i skapet hans. Er drukket kanskje 10 % av flasken og den er minst 10 år gammel. Jeg smakte på den nylig og for meg smakte denne veldig bra, på kanten til søt i forhold til de få andre cognac jeg har smakt. Noen som har tips hvordan jeg kan bevare denne ? Ser det er en kostbar cognac.
01A24664-B591-4B94-9FF8-24510C6F7FA5.jpeg