Den store Certina-tråden

certina-ds-super-ph1000m-tidssonen-7.jpg

Etter min mening er Certina DS Super PH1000M kanskje den beste dykkerklokken du kan kjøpe akkurat nå.

Denne trigger veldig kjøp! :)

DS Action Diver 43mm

IMG_9107.jpeg

Jeg mener helt seriøst at dette må være den aller beste klokka til 10.000 (-ish. Det går an å prute, og vi vet hvordan det er med budsjetter.) ;)

Flott fit & finish. Ikke noe jåleri, men ærlig bruksklokke med topp kvalitetsfølelse. Nydelig keramisk bezel, og uforskammet bra bezel action.

Perfekt beater, konfirmasjonsklokke eller hvis du bare trenger noe morsomt i two tone. ;)

I vanlig stål/sølvfarge med f.eks svart skive kunne den vært fornuftig "one watch" for hvem som helst. :) (hvisomatte, dersomatte..)

Redigert:
Superkule nye GMT-klokker fra Certina:
Certina-DS-Action-GMT-Powermatic-80-5.jpg

Var innom Grøtteland og prøvde forleden dag. Lite å utsette på disse, foruten at de er litt store med en diameter på 41mm. 3 tidssoner med riktig GMT-funksjon til en fornuftig pris!

Jeg har fortsatt ikke stilt min DS Action 38 etter kjøp i starten av Januar. Den er bare et halvt minutt unna referansetid!

Hei!
Jeg har blitt avstandsforelsket i denne Certina klokka her. Vurderer sterkt å kjøpe. Noen her som har den? Eller sett den i virkeligheten?
1000006243.jpg
1000006245.jpg

Redigert:
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: netrom71 og mr.quick
"På lager" pt. :)

Kan fortsatt kjøpe denne direkte fra Certina med gratis DHL express for de som skulle sjekke linken og bli skuffet over at den er utsolgt hos Christensen. https://www.certina.com/no/watch/ds-super-ph1000m/c0249071728110

Det som plutselig slo meg som en smule snodig er at de har lagd en 1000m diver uten iso sertifisering, er den sertifisert på noe annet vis? (mangler lume klokken 3 så den kan per def ikke iso 6425 sertifiseres)

Min er på vei i posten, heldigvis til omtrentlig halv pris.

Redigert:
20240425_120017.jpg
Eg har eigd fleire vintage Certina, men aldri nye klokker. Etter eg solgte alpinisten, har eg snusa rundt etter ein ny beater. Og når eg kom over denne til halv pris, klarte eg ikkje halde kjenslane attende :D
Artig å kjøpe flett ny klokke i dag, som er ein moderne utgave av min bestefars gamle klokke!