Den store Casio-tråden

Trenger hjelp vedrørende GA-B2100C-9AER. Bilder er sakset fra tidssonens nettbutikk. På bildet til venstre er den gule fargen langt blassere (lysere) enn på de to bildene til høyre. Jeg antok og håpet først at klokka var som bildene til høyre, men etter et besøk hos forhandler så jeg at bildet til venstre var det korrekte (iallfall på den jeg så i butikken). Det var skuffende da jeg opplevde klokkefargen som tam og kjedelig sammenliknet med bildet på høyre side. Har sett på noen you tube snutter og der er fargen som den til høyre, derfor lurte jeg på om den finnes i to fargenyanser. En lysegul og en som går mer mot guloransje? Kan noen bekrefte eller avkrefte mine observasjoner og forhåpninger? Synes rett og slett at det var mer smell i og ikke minst mer sommerlig look på den til høyre

Finnes dessverre bare i en fargenyanse. Casio har dessverre ikkr alltid helt kontroll på fargene i de offisielle bildene sine (men det vil jo også være litt variasjon ift. skjermen man ser på).

Her er min:

PXL_20221029_132121085.jpg
 
Takker så mye for raskt svar, Jon Henrik
På bildet av din klokke er det mer smell i fargen, så kanskje den popper litt mer ute i sola

Den er nok finere ute i lyset enn i blålig kunstig lys ja. Men enig i at fargen ikke er gul-orange, men lysere gul.

Et triks er å sjekke Instagram, hvor man ser klokken i mange ulike lyssettinger, ulike kameraer osv.:
 
Bilder er en upålitelig måte å bedømme fargenyanser på. For det første gjetter kameraer forskjellig på hvitbalansen, deretter gjetter fotografene forskjellig i bildebehandlingen og til slutt sitter seeren og fotografen garantert med forskjellig kalibrerte skjermer, hvis i det hele tatt, og lyset i rommet er forskjellig.

Det går an å holde hele kjeden korrekt, men….

Her er min, for hva det er verdt. :)
 

Vedlegg

  • EF9C23AD-B591-4477-A588-1CDF223219B1.jpeg
    EF9C23AD-B591-4477-A588-1CDF223219B1.jpeg
    147,1 KB · Visninger: 0
Bilder er en upålitelig måte å bedømme fargenyanser på. For det første gjetter kameraer forskjellig på hvitbalansen, deretter gjetter fotografene forskjellig i bildebehandlingen og til slutt sitter seeren og fotografen garantert med forskjellig kalibrerte skjermer, hvis i det hele tatt, og lyset i rommet er forskjellig.

Det går an å holde hele kjeden korrekt, men….

Her er min, for hva det er verdt. :)
Takker så mye for svar
Jeg er klar over utfordringer med hvitbalanse, men etter å ha sett diverse video og bilder av klokka ble jeg usikker på om det var to fargenyanser ute på markedet . Det er til og med forhandlere som oppgir fargen til å være både gul og oransje.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
gw-8230b-9a-for-30th-frpgman-ann (3).jpg


På plass er også den nye Frogman GW-8230B-9AER, som er en spesialmodell lansert i forbindelse med 30-årsjubileet for Frogman.

En skikkelig tøffing med design inspirert av 2. generasjons Frogman.

Kommer i svært begrenset antall til Norge, men vi var tidlig ute og sikret oss noen eksemplarer:
 
322718979_521886413044104_173044048443054915_n.jpg

322695609_559818542656850_4962814059255778943_n.jpg


Årets to siste nyheter har ankommet nettbutikken. Dette er limited-modeller som dessverre har kommet i svært begrenset antall til Norge, og vi har bare fått én av hver.