Den store Casio-tråden

Min første Casio.
Den fikk jeg av en klokkeentusiast i Yamaha-miljøet.

Nå er den trykktestet og fått nytt batteri. (Riktignok i motsatt rekkefølge).
15949282136885548174967514029878.jpg


8
 
Fikk denne levert fra TSs nettbutikk i dag. Veldig bra førsteinntrykk, godt display og sol opp/ned og tidevann er nyttige funksjoner.
_20200808_181308.JPG
_20200808_181214.JPG


Et lite minus er at tidevannstabellene som lastes fra appen ikke stemmer helt, men det kan løses ved å legge inn din posisjon med tid for siste høyvann. Da viser den nogenlunde riktig for det neste døgnet, så får jeg se hvordan det utvikler seg over tid.

_20200808_181425.JPG

_20200808_181344.JPG

Bruker du de innlagte havnene i appen, får du angitt vannstand. Det får du ikke når du setter posisjonen selv, men en indikator på lav/middels/høy forskjell på flo og fjære.
_20200808_182827.JPG

_20200808_181112.JPG
 
Redigert:
Har en liten greie med tidsinnstillinger på G-shock’en min som noen kanskje kan hjelpe meg med. Av en eller annen grunn vises tiden én time for tidlig på NYC-tid. Har ikke sjekket om det også gjelder andre byer på amerikanske kontinentet, men de europeiske viser riktig. Når jeg manuelt regulerer NYC til riktig tid, forskyves de europeiske byene tilsvarende én time for mye.

Har prøvd å google uten å bli så mye klokere enn at jeg skjønner dette er erfart av flere og kan ha noe å gjøre med manglende mulighet for automatisk oppdatering i NYC (?).

Noen her inne som er i stand til å forklare dette bedre, og evt. komme med en løsning på problemet?
 
På mine som har modul 3159 og 3459 kan DST stilles til AUTO, OFF eller ON.
Nå er det vel fremdeles sommertid på begge sider av Atlanteren, så tidsfeilen burde være den samme for NYC og europeiske byer.
Hvilken modell har du @SantaMonica?
Ja, det har du rett i. Det er en GA-2110. Ser på skjemaet ditt ovenfor at NYC står listet opp under hva som er dekket av transmitter i tabellen. Jeg blir ikke veldig overrasket om det er brukerfeil inne i bildet:)
6AFFAED4-8059-4600-889D-4C8547BBAC7D.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Ja, det har du rett i. Det er en GA-2110. Ser på skjemaet ditt ovenfor at NYC står listet opp under hva som er dekket av transmitter i tabellen. Jeg blir ikke veldig overrasket om det er brukerfeil inne i bildet:)
Vis vedlegg 215191
Den har jo ikke multi-band, så da spiller ikke avstand til senderen i Fort Collins noen rolle.:)
Men jeg ser at DST kan settes On/off for den enkelte Home City - vil tro at det er der feilen ligger.
ga2100.png
 
Den har jo ikke multi-band, så da spiller ikke avstand til senderen i Fort Collins noen rolle.:)
Men jeg ser at DST kan settes On/off for den enkelte Home City - vil tro at det er der feilen ligger.
Vis vedlegg 215194
Se der, ja. Da var det brukerfeil som lå bak, burde kanskje lest bruksanvisningen bedre:)Fikk justert den nå. Takk for hjelpen!