Den store app-tråden

Life360 - Smart løsning for å holde track på de minste barna som flyr rundt. Sett opp soner å få varsler når mobilen går utenfor disse osv. Fungerer også bra med kompisgjengen på tur da det er stor fare for at ikke alle vet hvor de befinner seg..
Waze - Brukes daglig for å få oversikt over hvordan trafikken er på de strekningene jeg kjører.
Ring - Koblet sammen med hardware som hører til, video doorbell, er denne fantastisk. Når det ringer på døra ringer det på mobilen og jeg kan svare uansett hvor jeg befinner meg. Du kan også stille inn så den starter opptak når det er bevegelse innenfor sonene du ønsker osv osv. Digger denne!

...og hvis appnazien som har bestemt at jeg bare skal få ha én app (Day One) på min telefon skulle komme i et mildere hjørne og tillate én app til, ville det selvfølgelig være Due:

due-2-masthead-bp-720x340.jpg

Dette er en kjapp og hyperenkel påminnelsesapp. Her legger jeg inn alskens som jeg må huske én gang, eller to ganger i året, eller hvert femte år, og alt innimellom. Den finnes for iPhone/iPad (synker dem i mellom; har du lagt inn en påminnelse på telefonen dukker den opp på iPaden også. Har du Mac tror jeg sannelig den synker dit også). Du kan legge inn forskjellige lyder for forskjellige typer påminnelser.

Den har også en nedtellingsmodul som jeg for eksempel bruker når jeg legger tøy i vaskemaskinen. Siden jeg alltid glemmer at jeg vasker er det kjekt å få en påminnelse når vasken er ferdig.

Den koster $ 5. Tror ikke den finnes i Android eller Windows-versjon.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Mine mest brukte app'er er som følger:

Sync for Reddit (Formerly Reddit Sync) (Gratis / 3 $): Min foretrukne klient for tidtrøyte. Design som følger Google sine Material Design Guidelines og er en fryd å bruke mtp UX
p8x71YI8NbYp_ET4ifcYWiDMwAP1xcP9Rh6s0_fN4VCqtxatQUvaO3FAUJnj8hJo78g=h310-rw

Cinnamon (Gratis / 3 $): Handleliste slik som handlelister skal være. Ser flott ut og er veldig enkel å bruke. Kategorier, synkronisering, matskap og grupperinger gjør den veldig lett å bruke under handlerundene.
pk8p0AkkrEJsI258ZPiiKDtiEbIy28e4myFgO3niKK_upvxTDZi7awBycagfHTijyA=h310-rw

Pocket Casts (4 $): Med flere timer daglig lytting på podcast er det vanskelig å ikke anbefale Pocket Casts. Webclient, synkronisering, automagiske spillelister og Google Cast. Ser dessuten smashing ut (jeg er veldig glad i pene apper).
sLp72XsaKvoGkUB8AUx8DaDyUixB6wAl6QWEidaYyuWhMH4dFx_osY0VxBSKFQjmJA=h310-rw

Inbox by Gmail (Gratis): Bruker Gmail til e-post. Lagt opp til å veldig enkelt kunne gå gjennom mails, svare, arkivere, lage påminnelser og alt annet som må til for å opprettholde Inbox Zero.
Oz13JGyH0H2XBd_sflttWnAK_LRafyHW_P59Wfc4kqasiAMLhHLyZgKBTz2MpwZbJg=h310-rw

Inoreader (Gratis): En bedre RSS-leser. Tilbyr synkronisering mot weblient. Tidsstyrt nedlasting av artikler. Direktelesing av artikler uten å måtte gå til nettsidene (ingen reklame eller forstyrrende elementer), tagging og akseptabel UI
V9sLxgxekAaDWX81r2yXziv-VSCUviie3CLLZPrfj9yP5G0K7Y3ekM-xBuv9krV9D8o=h310-rw

Ellers så går det i de kjente og kjære som Untappd (try all the beers!), Instagram, Youtube, Finn, Meteogram og Today Calendar. Alt pent og pyntelig organisert i Nova Launcher.

Screenshot_20160614-092114.png

Til bilderedigering anbefaler jeg VSCO.
For de som flyr en del anbefaler jeg App in the Air. Appen gjør det lett å organisere flyturen. Du får varsler hvis flyet er forsinket, og den gjør det også enkelt å følge med check-in, boarding osv. En annen gøy funksjon er at man også får et kart som viser alle rutene man har fløyet.

App in the air virket kul og grei å ha! Men må man videresende hver og en billett til appen?
Jeg ser du kan få appen til å søke igjennom innboksen din, men for meg som er ryddig osv og har lagret alle reisedokumenter i egen mappe. Finnes da da ikke en måte å få appen til å navigere til rett måte?

Noe tips fra en erfaren bruker? :D

Inbox by Gmail (Gratis): Bruker Gmail til e-post. Lagt opp til å veldig enkelt kunne gå gjennom mails, svare, arkivere, lage påminnelser og alt annet som må til for å opprettholde Inbox Zero.
Oz13JGyH0H2XBd_sflttWnAK_LRafyHW_P59Wfc4kqasiAMLhHLyZgKBTz2MpwZbJg=h310-rw

Denne bruker jeg også, men den har en megaulempe: dersom du har én eller flere alias-konti, vil den ikke bruke signaturen din ved sending - kun ved sending fra "rot" Gmail-konto.

En "camera app" som utnytter muligheten for RAW, som dukket opp etter IOS10. Så langt har jeg bare sett Lightroom Mobil, og den "låser" deg til sitt eco-system. Standard foto appen lagrer vel kun i jpeg ?

Noen som har testet noen, forslag ?