Den spede start..

Medlem
4. mars 2021
Innlegg
9
Sted
jessheim
Nytt medlem, tenkte jeg skulle skrive noen få ord om min, ja spede start i denne verdenen av klokker.
Etter mange år uten klokke i det hele tatt, hadde ingen spesielle tanker rundt det, fikk jeg for et par år tilbake lyst på et armbåndsur, av såvel praktiske grunner som at jeg hadde begynt litt ut av det blå å titte på klokker på nett, og begynt å besøke senterets klokkebutikker med jevne mellomrom. Ingen ambisjoner om noe fryktelig dyrt, men noe som jeg trivdes med å ha på armen. Prisklasse opptil 5000 var vel budsjettet mitt ca. Etter å ha tittet på mange, og prøvd og lest om, både hanowa, citizen og fler, falt til slutt valget på en tissot innen deres "sport" segment.
IMG_20190809_182756.jpg

En klokke jeg syntes, og fortsatt synes, er en flott klokke til prisen, og har blitt brukt daglig frem til desember. Reima på denne trengs å skiftes, har ikke kommet så langt enda, men skal bli gjort.
Lysten på en klokke til meldte seg etterhvert, og da en klokke med stålrem, men budsjettet det siste året som coronapermittert har ikke akkurat gjort at jeg har kunnet bruke penger på den slags. Men en snill sjef syntes vi fortjente litt ekstra kroner før jul, så et gavekort fra han gjorde at jeg kunne unne meg en tidlig julegave til meg sjøl, og valget falt på en fargerik Seiko som var veldig iøynefallende der den var utstilt i monteren.


IMG_20210309_193815.jpg

Denne har tjent meg vel så langt, og ser vel ingen grunn til at den ikke skal fortsette å gjøre det.
Så hva blir den neste? Tja, jeg kikker i allefall på flere forskjellige, men hvis skatteetaten vil meg vel i år, så ser jeg for meg at i allefall noe av det blir skutt inn i en ny, og noe dyrere klokke, jeg har tittet på og fått virkelig sansen for longines spirit serien, så får vi se. All fornuft i hodet mitt prøver å overbevise meg om å ikke bruke den summen på klokke, men spørs om ufornuften seirer til slutt.
 
Velkommen!(y)



Det blir en vane... :mrgreen:
Takk for det :) Hehe, ja, det gjør vel det. Får se hvor det bærer når man forhåpentligvis kommer i normalt gjenge igjen. Har ikke vært det store året for oss som jobber innen luftfart. Merker at Longines har blitt et merke jeg har fått sansen for, spesielt som nevnt spirit-kolleksjonen, men også noen av klokkene i heritage-serien. Hadde opprinnelig noen tanker rundt å kjøpe Tag heuer neste gang, men tror ikke det blir det.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Takk for det :) Hehe, ja, det gjør vel det. Får se hvor det bærer når man forhåpentligvis kommer i normalt gjenge igjen. Har ikke vært det store året for oss som jobber innen luftfart. Merker at Longines har blitt et merke jeg har fått sansen for, spesielt som nevnt spirit-kolleksjonen, men også noen av klokkene i heritage-serien. Hadde opprinnelig noen tanker rundt å kjøpe Tag heuer neste gang, men tror ikke det blir det.

Godt valg.
Longines har mye fint i nogenlunde overkommelig prisklasse, har eid LLD 2 ganger samt en av Flagship re-issuene. Og ikke minst på vintage siden er der veldig mye bra å hente.
 
Velkommen skal du være :)

Og du har kommet i godt selskap, vi har alle vært der. Nå føles 2 klokker til 5000 hver som galskap, før du aner ordet av det så er det tigangen og det føles helt rasjonelt :D så det er bare å holde seg fast, det går fortere enn du aner ;)
 
Velkommen! Det er, som mange over her skriver, skummelt hvor fort det oppleves helt legitimt å bruke absurd mye penger på klokker. Bare å glede seg :eek:
 
Velkommen til Tidssonen :)! Og vet, av egen erfaring, at en Seiko gjerne blir til (mange) flere etter hvert... ;)
 
Jeg glemte jo helt å ta med en annen klokke jeg har, sikkert 20 år gammel nå, men holder seg godt! Føyer seg vel kanskje ikke innunder denne trådens overskrift da det er veldig lenge siden denne ble spandert en tanke, men tenkte den også burde få bli med i denne tråden
IMG_20210315_145533.jpg
 
Er det forresten trygt og greit å handle gjennom chrono24? Sitter og titter på litt forskjellig der, mye fristende, og man kan jo finne noe til ok priser der.
 
Antar at det er trygt, men billig blir det neppe etter at 25% moms legges på.
Har selv vært fristet av et par klokker der, men ikke kjøpt noe så langt.
 
Det er sant, men har kommet over noen annonser der de tilbyr avslag i pris tilsvarende VAT ved kjøp, utenfor EU, og da er det jo plutselig en litt annen pris.
 
Antar at det er trygt, men billig blir det neppe etter at 25% moms legges på.
Har selv vært fristet av et par klokker der, men ikke kjøpt noe så langt.

Problemet er vel at det man er interessert i ikke finnes i Norge; da trengs (kanskje) Chrono24.
Sikler selv på noe der, så jeg er også interessert i å vite hvordan det virker.