Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Ble jaggu meg en svart GGB og!
8CC44AA7-46D0-42F3-A32F-D7F1CB142974_zpslrbpvijh.jpg

Takk til @Gin for hyggelig handel:)
 
Rapport etter 6 måneder!

Kjøpte min første speedmaster her inne sent i august i fjor, og har ikke angret et sekund på at det. Rart å tenke på at klokkekjøpet kommer av at jeg fullstendig forelsket meg i Tag Heuer sin Monaco første gang jeg så den da jeg gikk på ungdomskolen.

Fikk i januar ordnet meg med en original omega clasp her inne, og tenker nå at jeg kanskje skal kjøpe meg en skinnreim. Sett litt på Omega sine croco reimer, men synes de blir litt spede? Vet ikke hvorfor, men har virkelig lyst på noe voldsomt. Kanskje en svart fet hornback reim? Eller en annen croco reim som er kraftigere og mer "voldsom" enn det Omega kan tilby. Hvor starter jeg med å finne noe slikt? Finnes det noen i Norge som lager den slags på bestilling, eller må jeg til utlandet? Ønsker samtidig at reimen lar seg bruke med omega sin clasp? Ser at amerikanske reim-makere sliter med å eksportere reimer laget av eksotiske dyr, så jeg må kanskje finne noen i Europa?

Googla litt rundt, og fant denne karen i Tyskland - http://dangerous9straps.blogspot.no/2014/01/steves-great-omega-coaxial-speedmaster.html

Noen som har noen erfaringer å dele her? Bommer jeg stygt dersom jeg tenker at reim på bestilling koster meg rundt 5000?
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Har vært i kontakt John ang en custom reim, fikk pris på ca 300 euro. Da var det snakk om en reim i afrikans bøffel, med lining i øgle, 22-20mm med padding ved lugs. Med litt andre valg, pluss frakt og mva kan det være du nærmer deg 5000.
Eller kan du sjekke ut strapsbyruus. Lager mye fint og er aktivt medlem her. Har et par reimer fra han, anbefales.
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando
Liker at den kommer på lenke. Vet noen om det kun er den sorte som har lenke eller leveres det også til den blå?
 
Skal vi gjette på 157600,- eller noe deromkring? Dagens utgave med gullbezel ligger på ca 130k. Meteorittskive gir nok et passe fett påslag sammenlignet med den.
 
Hmmm, voldsom pris. Da jeg kjøpte min Speedy bestemte jeg meg for den vanlige "originale" typen med plexi, stål-baklokk og 1861 verk, alle disse spesialversjonene er forsåvidt interessante, men om man ønsker å kjøpe en klokke som holder seg godt i verdi tror jeg man bør holde seg langt unna spesialversjonene.

Jeg kjøpte min 3570 produsert i 2006 for 13.000 kroner da jeg kjøpte den for 5-6 år siden, da var den så godt som ubrukt og 100% strøken, brukt den ganske lite så den er fortsatt strøken.

Tipper verdistigningen vil være ganske pen om jeg hadde solgt i dag, greit det selv om den neppe blir solgt...
 
Redigert:
Hmmm, voldsom pris. Da jeg kjøpte min Speedy bestemte jeg meg for den vanlige "originale" typen med plexi, stål-baklokk og 1861 verk, alle disse spesialversjonene er forsåvidt interessante, men om man ønsker å kjøpe en klokke som holder seg godt i verdi tror jeg man bør holde seg langt unna spesialversjonene.

Jeg kjøpte min 3570 produsert i 2006 for 13.000 kroner da jeg kjøpte den for 5-6 år siden, da var den så godt som ubrukt og 100% strøken, brukt den ganske lite så den er fortsatt strøken.

Tipper verdistigningen vil være ganske pen om jeg hadde solgt i dag, greit det selv om den neppe blir solgt...
Denne versjonen har lite med din Speedy Pro med 1861 å gjøre.
Vi snakker her om keramisk kasse og 9300 verket og dermed et helt annet ur og pris enn "pro".
 
Denne versjonen har lite med din Speedy Pro med 1861 å gjøre.
Vi snakker her om keramisk kasse og 9300 verket og dermed et helt annet ur og pris enn "pro".

Vet jo det, men det er fremdeles samme form på klokka og bezel, for det er jo en Speedy, jeg snakker om hva som holder seg i pris, det tviler jeg sterkt på at denne versjonen vil gjøre like bra som den klassiske pro, men de som kjøper en slik bryr seg kanskje ikke om slike "detaljer"?
 
Redigert:
Noen som vet hvor man kan få tak i replacement skiver til speedy broad arrow?

AD er svindyrt og Ofrei har ikke