Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Min 3570 har et avvik på ca +2 sek i døgnet. Da har jeg klokken på armen på dagtid, og ligger på nattbordet om natten. Godt fornøyd med det.

"On the 20th of July, 1969 the first manned lunar landing was certainly one of the most dramatic scientific achievement in human history. Neil Armstrong was the first to step onto the moon’s surface. Since the electronic timing system on the Lunar Module was not functioning correctly, Armstrong had left his watch aboard as a reliable backup. Nineteen minutes later he was joined by Buzz Aldrin, who was wearing his Omega Speedmaster Professional was the first watch worn on the moon. It was a Omega Speedmaster Professional with a Calibre 321 movement. A few months after this mission, Buzz's watch was stolen and never returned."

History of the Omega Speedmaster
http://www.timeandwatches.com/p/history-of-omega-speedmaster.html

Hei
Til deg som har stjålet Buzz sin klokke: Vær så snill å sende den til meg gjennom posten(PM for min adresse), min farfar Buzz savner klokken sin og der har du en vakker mulighet til å gjør en god gjerning.
Jeg skal til USA neste måned på besøk hos han og skal bruke anledningen for å endelig returnere sin kjære klokke: Du har lånt den lenge nok nå og hvis den er endelig returnert, vi lover at vi skal ikke saksøke deg for noe.
Faktisk får du en dusør for den og en autografert månelanding bilde av Buzz ;)

Mvh
William Aldrin.

Kjøpt spliter ny speedmaster i dag

... på Protid på Storo senteret, som så mange her anbefaler. Jeg er strålende fornøyd, for en god service de har der! I tillegg fikk jeg den siste modellen 3750.50 de hadde inne, før Omega øker prisene med 7% på mandag, som de var snille å informere om. Kommer definitvt til å titte innom der fra tid til annen.

Det er min første "ordentlige" klokke. JEg har fra før en Omega Geneve jeg arvet fra min bestefar, og en Seiko kinetic modell.

Skal prøve å få opp noe bilder etterhvert ;)

Og kan anbefale protid urmaker christensen til alle som vurderer klokkekjøp! :)

Gratulerer med å ha fått den siste 3570.50! Ekstra morsomt da :)

Om jeg tenker meg om, så er det vel ikke 3570.50. Det er den med skruer i lenka. Men uansett, utrolig fornøyd. Speedmaster er jo speedmaster :) Men takk :)

Om jeg tenker meg om, så er det vel ikke 3570.50. Det er den med skruer i lenka. Men uansett, utrolig fornøyd. Speedmaster er jo speedmaster :) Men takk :)

Uansett hvilken referanse den har er jo Speedmasteren en flott klokke :) Gleder meg til bilder.

Takk for at du deler @Hammerfjord :).
Dette er bensin på bålet for mine klokkeplaner.

Hehehe, ingen klokke har vært brukt av så mange hardhauser som den Speedmaster.
Jeg så med egen øynene en av de første kapslene disse galninger gikk i rommet med og nærmere "suicide sardine box" fins det ikke.

Redigert av en moderator:
Hei og takk

Hei, jeg er ny .. , jeg begynte med vintage og har kost meg med det, kjøpte min første "orntli" klokke en speedy 3573.50 for 3 uker siden. Må jo si at jeg er så sykt fornøyd, rart å ha en hobby som er "litt" dyr og samtidig bare så altoppslukende..og moro.. men hvor går veien videre, tru.. og må jo bare takke kanskje spesielt hammerfjord og spacecowboy for mye nyttig linker og info.

Hei, jeg er ny .. , jeg begynte med vintage og har kost meg med det, kjøpte min første "orntli" klokke en speedy 3573.50 for 3 uker siden. Må jo si at jeg er så sykt fornøyd, rart å ha en hobby som er "litt" dyr og samtidig bare så altoppslukende..og moro.. men hvor går veien videre, tru.. og må jo bare takke kanskje spesielt hammerfjord og spacecowboy for mye nyttig linker og info.

Takk! Du er velkommen:)

Bare hyggelig!

Uansett hvilken referanse den har er jo Speedmasteren en flott klokke :) Gleder meg til bilder.

Ja, er strålende fornøyd. Gleder meg til å trekke den opp og ta den på igjen hver kveld. Jeg skal få opp noe bilder, men er på hytta til og med i morgen. Her er det Edge-nettverk. Så legger opp noe når jeg kommer hjem :)