Den lille skjeggagam-tråden

Skal svare, men har lært at man må velge sine ord med omhu med tanke på hylekor og krenking, så stay tuned
992404_133632c2b6f648cbaadc2ad7d594aa62.jpg

:cool:
 
  • Liker
  • Trist
Reaksjoner: eidehelg og CaveMan
@Qwestern
Hvordan går det med kjæledyra ? Har du holdt dem adskilt og unngått økning i bestanden? Nå er det snart gått 3 år siden starten av tråden. Er ungene gått lei ?
Hei. Beklager litt seint svar, men skal forsøke å gi deg en oppdatering i tråd i mangel på covid-fravær.

PT. har vi fortsatt fire stykk av disse fantastiske skapningene hjemme hos oss. De er alle fullvoksne nå og veier fra 800g -1,6kg. Lengde er vel ca 50cm ++. Det de spiser er hva vi tilbyr dem, alt fra sirisser/melormer/gresshopper til dissa ferdigplantene du får kjøp i butikken. Gutta liker mer levende for, mens jentene liker salat ol. Alle har sine sære egenskaper akkurat som oss mennesker, bortsett fra muligheten til å spre galle på lik linje som dagens løkskaller. De har egne personligheter og væremåter som stiller mange her i skyggen av normal oppførsel. De kjenner oss i gjen og blir glade hver gang de får oppmerksomhet. For mye er dog ikke bra.

Våre dyr er på ingen måte noen grobunn for reimmateriale eller annet morro. Stikk da heller på Standard når det åpner igjen for å kjøpe siste skrik i mote. Dette er våre familiemedlemmer som en gang fremover i tid vil få sin siste ære i vår vår bakgård. Å flå f.eks sin egen hund for å lage reim er ganske makabert, så la vær å anta noe slikt med våre familiemedlemmer. Jeg blir kvalm av sånne folk og tanker.

Jeg stenger denne «lille» tråden og så får de som faktisk er interessert i slike medskapninger sende meg en melding, så skal jeg gi gode råd. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84, UJU og BigT
Leit å høre. Dette er flotte skapninger som gir glede. En kompis av meg har en slik, og jeg har lært mye av dette. Ser for øvrig en rekke kommentarer her jeg stiller store spørsmålstegn ved. Jeg er kanskje av den gamle skolen, men har aldri likt å såre andre ved å være stygg, ondsinnet eller tåpelig overfor noe de har kjært. Det være seg spesielt barn, familiemedlemmer, kjæledyr og venner.
 
Leit å høre. Dette er flotte skapninger som gir glede. En kompis av meg har en slik, og jeg har lært mye av dette. Ser for øvrig en rekke kommentarer her jeg stiller store spørsmålstegn ved. Jeg er kanskje av den gamle skolen, men har aldri likt å såre andre ved å være stygg, ondsinnet eller tåpelig overfor noe de har kjært. Det være seg spesielt barn, familiemedlemmer, kjæledyr og venner.
Takk for gode ord :) Dette er dyr med personlighet, humør og mye annet en kanskje ikke tror om arten. Barna har kommet nært innpå og syns dette var fælt. Godt å vite at hun hadde det bra til siste stund med mye sosialisering og spiste godt.

Det ble en hyggelig minnestund i dag for Lava, vi kommer til å savne henne

DB31D8E4-9AA4-4B1D-9F81-E5E76090B9F2.jpeg