Den lille Omega Constellation-tråden

Medlem
12. mars 2020
Sted
Oslo
Omega Constellation serien fortjener en egen tråd, selv om den kommer til å bli liten. I og med at serien stammer fra 1952, og har hatt såpass mange iterasjoner, er det rart at det ikke dukker opp mer i klokkeentusiast-foraer.

Uansett er alle som en velkommen i denne lille tråden. Jeg krysser fingrene for at fler deler sine obskure vintage modeller og/eller nye moderne modeller.

Kanskje vi er heldige og den nye James Bond kjører en Connie med smokingen, da blir det nok fart i tråden! :LOL:

Jeg fyrer av bidrag nr 1 med en oversett godbit, Constellation Globemaster! Modellen som fikk æren av å introdusere Master Chronometer standarden, med sin 39mm bredde og en reintroduksjon av fluted bezel - men denne gangen i tungsten (som visstnok skal være svært ripesikker). Den har også den kjente pie-pan skiven, som skråner nedover mot kanten.

Jeg gikk for sølv/hvit skive, men den finnes i blå også. Serien har i kjent omega stil mange alternativer, blant annet two-tone, årskalendere og no-date.
IMG_2794.jpeg
IMG_2800.jpeg
IMG_2798.jpeg
IMG_2795.jpeg
IMG_2793.jpeg
IMG_2792.jpeg

Omega Constellation serien fortjener en egen tråd, selv om den kommer til å bli liten. I og med at serien stammer fra 1952, og har hatt såpass mange iterasjoner, er det rart at det ikke dukker opp mer i klokkeentusiast-foraer.

Uansett er alle som en velkommen i denne lille tråden. Jeg krysser fingrene for at fler deler sine obskure vintage modeller og/eller nye moderne modeller.

Kanskje vi er heldige og den nye James Bond kjører en Connie med smokingen, da blir det nok fart i tråden! :LOL:
Fint initiativ. Pie pan Constellation fra 1952 til ut på 60-tallet var tidligere (omtrent 20 år siden) en svært ettertraktet klokke internasjonal, på linje med bubble back Rolex. Siden har den kommet litt i bakgrunnen. Åttitallets Manhattan Constellation og dens etterkommere har vel alltid solgt bedre i asiatiske markeder enn i Europa, men den har uten tvil noen interessante modeller. Moderne Constellation Globemaster er en av mine favoritter, det er en klokke som går under radaren for mange. Jeg har for tiden ingen Constellation, men håper å se flere her.