Den forhåpentligvis lange durabilitetstråden

Hmm

Kom i nattens løp til å tenke på et godt gammeldags solur. I og for seg en god løsning men lite praktisk under en himmel dekket av atomtåke. Intr å se at jo verre konflikten blir jo billigere blir klokkene vi foreslår å bruke :). Tenkte som andre endel på en eller annen variant av G-shock men som ny på forumet var jeg redd forslaget ville bli sett på som blasfemi :razz::cool: .

Ville helt klart gått for en Casio G-shock eller noe i samme klasse. Solcelle, stoppeklokke, nedtelling vinner lett over alle de fancy funksjonene på en sub; vribar bezel.

Hvis jeg skulle plukket en klokke fra samlingen min slik den er nå, måtte det blitt Doxaen. Den har jo så solid kasse at den står i fare for å skade ting den dunker borti, ikke omvendt ;)

Ellers hadde det blitt en UX tror jeg.

Hva med Suunto Vector?
536cb9dd-82a3-a65b.jpg

"hvilken klokke ville DU hatt når den store KRIGEN kom, når det ikke lenger var kjære mor eller bror. Når nabo sto mot nabo og sykt barn ikke lenger var unnskyldning for noe som helst. Hvilket ur har du på deg da, og hvorfor?"

IWC Grand complication i Rosè gull. Hvis først den store krigen kom ville jeg enten dødd eller vært innflytelsesrik milorger og gått i rollen som forretningsmann på lag med fienden. Viktig å kunne fremstå som suksessfull forretningsmann, og den klokken bidrar til de grader.

Hvis jeg skulle dødd uansett, ville jeg likt å gjøre det med en skikkelig grail på armen.

kapasiteten på den der? Den modellen har vel ikke solcelle har den. Jeg bekymrer meg og for glasset også. Men Suunto ja mye artig fra dem. Og tydelig det eneste jeg noensinne kommer til å kunne overtale fruen til å gå med :( .

Ingen solceller nei. Men bytte av batteri går unna på 1 min. Det er eget lokk til batteriet, slik at brukeren lett bytter dette selv :)
Usikker på glasset selv? Det er ikke safir.

Stockpile

Suunto lager for all del gode klokker og at man kan bytte batteri selv på ett minutt er topp, men det forutsetter hamstring av batterier da :-o . Uten å ha sjekket så har de nok ikke safirglass. Ser at en kan kjøpe glassbeskyttere i form av tynn film å legge over glasset.

Ingen solceller nei. Men bytte av batteri går unna på 1 min. Det er eget lokk til batteriet, slik at brukeren lett bytter dette selv :)
Usikker på glasset selv? Det er ikke safir.

:)

Akkurat i det jeg trodde siste dråpe var tynt ut av dere så kommer du og vekker til live diskusjonen igjen. Takker :p . Ja EMP er jo noe som kommer mer og mer. Og til G-shock fans, ja de er gode de, selv slitt uniform med G-shock på armen.

Men har dere tenkt på EMP ?http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse? :D

Tviler på om det er mye liv i en quartz klokke etter at bomben har gått av... Vi må nok gå for en mekanisk klokke:cool:

Lett.

Og Quartz er ikke svaret.

12803001298.JPG

Plenty av diamanter til diverse byttehandler. Når det er tomt for stener er resten hvitt gull.
Uansett hva som skjer på denne kloden vil individets grådighet bestå. Bare satse på at jeg ikke treffer på en som er større enn meg før jeg klarer å bytte til meg en hagle...

:mrgreen: