Den første store...

Medlem
20. juni 2013
Innlegg
38
Sted
Stavanger/Tønsberg
I 2013 satte jeg meg et mål. En skikkelig klokke skulle jeg anskaffe meg i løpet av 2014. Tiden gikk og jeg var innom Breitling og Tag Heuer. IWC har også en "sportsklokke" jeg liker godt, men ingen passet meg. Videre så jeg litt etter Rolex, men var redd det var en "gammalmannsklokke". Min Far har en GMT "Fat Lady" og jeg har i grunn alltid likt finishen på klokken og stålet.
Ved inngangen av 2014 snevret det seg inn, en Rolex skulle det bli. Jeg liker farger og forelsket meg helt i en Hulk, men det blir for dumt når man bare har "råd" til en skikkelig klokke. Nei, det måtte være en med noen diskret detaljer av farger. Så en Explorer II med sin Orange GMT viser, men kassen er litt puslete for meg. I Mai falt valget på en 116710. La jakten starte! Etter hvert innså jeg at det nesten er håpløst å finne en til en vettug pris og bestilte faktisk en ny! Men noen dager etter fikk jeg en mail om en klokke til riktig pris. Sporenstreks dro jeg for å se på den og så at den var som den skulle. I god stand og til "riktig" pris.
Bestillingen ble kansellert uten store problem og jeg gjorde handel! Takk til @hørven for en hyggelig og trygg handel.

Kroneeske:



Grønn kroneboks:



Der e an:



Wristshot:



Etter knappe seks timer på hånden begynner den å falle naturlig på hånden. Må nok kanskje ta av et ledd, men får se. Noen som ville overta Tissot'en min sa de? :mrgreen: Innser at den kommer til å bli lite brukt...
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer så mye med klokka! Ta godt vare på den. Jeg savner den allerede :p

Takk for en meget hyggelig og ryddig handel @Alfaduden! :)
 
Redigert av en moderator:
Grattis!! Er vel en fremtidig klassiker dette ;) Nå må bare @hørven få ut fingern å finne seg noe nytt!! :cool:
 
Redigert av en moderator:
Herlig klokke! Gratulerer med (muligens) den mest anvendelige klokka av dem alle :D