Deltidsjobb som økonomistudent

Medlem
19. des. 2010
Innlegg
327
Sted
Oslo
God dag, TS'ere!

Som økonomistudent ønsker jeg en relevant deltidsjobb der jeg kan bidra, og samtidig lære parallelt med studier.
Ettersom det er fler her som enten er, eller har vært i samme situasjon som meg lurer jeg på om noen har noen konkrete tips, eller relevant erfaring om hvordan man bør gå frem får å få til dette.

Jeg tenker på alt fra hvilke bedrifter som typisk tar inn en som er under utdanning, til tips til spesifikke bedrifter eller stillinger.

Bare å skyte inn tanker!
 
I norsk dagligtale kan økonomistudent bety så mye. Hva studerer du (hvilket år?), hva er du interessert i?
 
Det er veldig sant.
Jeg studerer Økonomi og Administrasjon første året ved BI, begynner på andre etter sommeren. Av jobb så er jeg interessert i å jobbe innenfor det meste relevant, for eksempel finans eller revisjon, hvor det trengs ekstrahjelp til papirarbeid/arkivering osv.
 
Er du i Bergen? Jeg har satans mye papirer som skal scannes og deretter arkiveres? :)

(Tilsynelatende er du i Trondheim)
 
Send en epost til firmaer innen revisjon, regnskap o.l. og hør om de kan tilby deg noe. Din holdning til å lære tilsier meg at du er ikke sykelig opptatt av god lønn og goder, og det kan være verdt å nevne. Gjør du en god jobb vil de uansett vurdere å gi deg noe bedre slik at du begynner 100% dem når studiene er ferdig.

Advokatfirmaer har også veldig ofte studenter inne til "drittarbeidet", i hovedsak jusstudenter, men det kan jo være verdt å høre med dem!
 
Jeg har tilbragt noen timer i kjelleren til et advokatselskap. Gud skal vite de har mye papirer som sorteres!
Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer i moderlandet, men generelt lønner deg seg å oppsøke selv fremfor å vente på utlyste stilliger, da konkurransen er enorm. Jeg mener at Ernst&Young har noen ringelister du kan sette deg opp på, hvor de ringer deg på kort varsel hvis de har mye å gjøre (type jan-mars pga årsoppgjøret).

Edit: Les mer her http://www.ey.com/NO/no/Careers/Students/Your-role-here#fragment-4-na

I fare for å hijacke tråden din: hvis noen har behov for en fjerdeårs finansstudent i Oslo i sommer, så er jeg på leting :)
 
Har for mye igjen av utdanningen dessverre, men takk for tipset.

Håper ikke dette ble for rettet mot å skaffe meg jobb :p intensjonen var å dele erfaringer som kan hjelpe fler medlemmer her :)
 
Redigert: