Definere en "high-end" klokke

Jeg er ikke helt enig at det var "en veldig bra artikkel". I mine øyne var det en misvisende, høyst subjektiv og fordummende artikkel.

Kun noen eksempler - han (?) plasserer Breitling, Cartier, Ebel, Omega og Rolex i samme kategori "Luxury - The largest, most widely known class of luxury timepieces". Ebel er (i Norge og også mange andre land) ikke "widely known" i det hele tatt. Han hevder også at stålmodellene til disse produsentene kan fåes for mellom $1000 og $4000.

Videre hevder han at f.eks. Breitling og Omega holder så høy kvalitet at dine barn kan arve klokkene, mens Tag Heuer bare vil vare "a moderate number of years". :confused:

Osv. osv.

Skribenten virker som klokkeverdenens svar på fotoverdenens Ken Rockwell (og det er ikke et kompliment). :D

Så vidt jeg vet er f.eks. AP et high-end brand... ;)

Definitivt.

ap_mil_mr_mvt_lg.jpg

apmil2.jpg

original.jpg

Jeg er ikke helt enig at det var "en veldig bra artikkel". I mine øyne var det en misvisende, høyst subjektiv og fordummende artikkel.

Vel, det er et forsøk på å uttale seg objektivt om noe subjektivt. Hvis du forstår hva jeg mener. :)

Det er mye den kan tas på, og spesielt kategoriseringene under high-end. Men den greia med Tag hadde jeg ikke sett... Den var litt morsom! :D

Kanskje ikke så bra artikkel nei. :confused: