De små tyskerne....

Medlem
22. april 2008
Innlegg
1.403
De er ikke så kjente for folk flest, men de utrolig fine klokker for pengene...

Dornblüth&Sohn
NOMOS
STOWA
Sinn
Mühle (Nautische Instrumente)
Archimede/Ickler
Damasko

Har dere kjennskap til dem?
Ka'u syns :?:
 
Ja jeg liker dem.
Særlig Nomos, fint enkelt design....

Nomos-Tangente-Alpha.jpg


..og denne Damasko pilotmodellen..

da36-4.jpg


Mitt intrykk er at det er bra klokker til en fornuftig pris.

Jarl
http://www.classicheuers.blogspot.com
Min Heuer blogg :)
 
Denne kjøpte jeg for et par, tre år siden.
Nautische Instrumente Mühle Glashütte Grand Sport M12
Maskineriet er ETA 2824-2.
Helt OK klokke til fornuftig pris.

mvh,
Øyvind.

Mhle-Glashtte.jpg
 
Sinn og Stowa har jeg hørt om.. Men synes de har et relativt intetsigende design og ikke er videre interessante teknisk.
Sinn har en del helt greie chronographer, med 7750 og 7751 (?) urverk. Litt militærhistorie har visst Sinn.

"Just my 2 cent" :)
 
Jeg er i München i skrivende stund, og har akkurat kjøpt meg en Nautische Instrumente/Mühle Glashütte Pilot Lufthansa Edition. Kjempepen pilotklokke med nokså standard ETA 2824, og en noe spesiell dreibar indre ring. Bilder kommer plutselig!
 
krille skrev:
Jeg er i München i skrivende stund, og har akkurat kjøpt meg en Nautische Instrumente/Mühle Glashütte Pilot Lufthansa Edition. Kjempepen pilotklokke med nokså standard ETA 2824, og en noe spesiell dreibar indre ring. Bilder kommer plutselig!


Pictures from Germany? :D
 
time skrev:
krille skrev:
Jeg er i München i skrivende stund, og har akkurat kjøpt meg en Nautische Instrumente/Mühle Glashütte Pilot Lufthansa Edition. Kjempepen pilotklokke med nokså standard ETA 2824, og en noe spesiell dreibar indre ring. Bilder kommer plutselig!


Pictures from Germany? :D
Det var det, ja! Glemte det helt.... Kommer (forhåpentligvis) ila ettermiddagen!
 
Ok, her kommer som lovet noen bilder av min splitter nye Mühle Glashütte Pilot Lufthansa edition. Det er et (i mine øyne) nydelig pilotur, med en fantastisk flott svart rem. Urverket er et ETA 2824-2, som tikker pent inn på ca +3-5s pr dag. En morsom detalj er at krona nederst dreier en indre bezel med nedtellingsfunksjon.
Forfra:
89aca-p1050330.jpeg

Bakside, strap:
6fd66-p1050327.jpeg

Wristshot:
2f6f0-p1050335.jpeg


Jepp, bildene ble noe stoooore, men jeg hadde ikke noe å resize med for hånden akkurat nå.....
 
Nydelig...

Fin tysker! Stillig med indre dreibar skive.

Den ligner veldig på IWC Aquatimer i formen... :eek: :D
Enjoy...Det er alltid gøy med en nykommer i huset.

Håper du har hatt det fint i München. Vært der selv - bra for klokkegale-tittere der!