Daytona - argumenter for og mot?

For prisen av en Daytona kan du vel nesten få denne

omega_Broad_Arrow_ms.jpg

+ denne

RTEmagicC_09_0605_Broer_rolexjpg.jpg

Han kan jo også få 50 Seiko eller 3000 Grandiosa på tilbud!

Jeg har ikke noen problemer med å anerkjenne de fleste innvendingene som kommer fram her, tvert i mot. Uret er en ripemagnet, elegant til grensen av feminint når man sammenliker med endel kontemporære sportsur, det er mindre enn de andre sportsmodellene til Rolex etc etc etc. Og deBalzac, det finnes endel harrytasser som skifter skiver og herjer verre med urene ;)

Men jeg er en uforbederlig fan likevel :D Uret sitter som et skudd på hånda mi, har vel knapt noen mer komfortable ur. Jeg har bare gode ting å si om lenke og lås, der kjenner jeg meg ikke igjen i kritikken. Urverket er ikke haute horologie, men presist, robust og ærlig. Som vel alle de andre Rolex-verkene. Det kan jo diskuteres om pakken er verdt pengene, men beveger man seg først inn på det minefeltet er man generelt ille ute i vår verden :D

Det koker som vanlig ned til smak, det er ingen som bør føler seg presset til å like Daytonaen på grunn av hypen rundt. Det er ingen magi involvert.

Takk for alle innspill - trur eg...

Jeg er også litt redd "harryfaktoren" - at den kanskje blir for vulgær - uten å mene det. Forøvrig "innertier" på sleivsparket til Anders.

+
Høy ”harryfaktor”, som blir forsterket av at enkelte eiere bygger om klokkene, ikke alle modifiseringer er like smakfulle, PVD, bytte av urskive...

Nå er det ikke alle som dater "damene" i Great Garlic Girls eazy123!

Synes daytonaen er veldig fin.....på damer! :)

Liker også godt den i hvitt gul, men ikke prisen. Ett sted går grensa. Speedmasteren du viser til er allerede anskaffet så... Men jeg var ikke mye i tvil før jeg skrev denne tråden, har blitt litt mer i tvil over å ikke lese "kun" positive tilbakemeldinger. Men...

Jeg liker Daytona veldig godt. Særlig de i hvitt gull. Som nevnt over, så holder de seg også godt i pris, og det er jo alltid et pluss. For meg en av to klassiske kronografer (den andre er naturligvis Speedmasteren), med et design som ikke går av moten og som passer til det aller meste.

Men jeg tenker litt sånn at hvis du virkelig har tenkt å slå på stortromma til jubileet, og er i tvil om Rolex Daytona er den rette, så er den kanskje ikke det. En klokke i den prisklassen og til den anledningen bør jo egentlig bare få hjertet ditt til å banke raskere, og kommentarer som "råharry", burde fått blodet ditt til å koke og ferien til å få en rask slutt. :D

Hva jeg gjør er usikkert, vil se om det kommer noe nytt fra Basel - og deretter bestemme meg endelig.

Om jeg kjøper den så blir det neppe en "unboxing" post, kun en PM til Anders og vise hvordan klokkene til folk som ikke pynter på bil og klokker hos Biltema ser ut...

Fortsatt god helg!

Om du ikke tør glede deg over et klokkekjøp i full "offentlighet" vet jeg ikke helt hva du skal med klokka. Det er ikke mange ur som skremmer så mange haters fram fra treverket, wow. Litt av en bragd med tanke på hvor mye tvilsom smak som ellers applauderes. Jeg må motvillig innrømme at jeg blir litt provosert, jeg er vel vant til litt mer ydmykhet i forhold til andres smak.

Jeg håper du poster bilder om det blir en Daytona, for jeg synes det er en flott klokke!

Følg magefølelsen din! Det er sikkert mange ur på forumet du ikke ville drømt om å kjøpt, også!;)

Det en nå engang slik at som man roper i skogen får man svar. Mange liker uret, mange liker det ikke. Det er nok lurt å lese svarene her med en anelse glimt i øyet, det meste av det som kommuniseres er veldig følelsesbasert som naturlig er.
Kjøp klokken hvis du har lyst på den, del det med verden og hver fornøyd med at DU liker uret.
Jeg synes forøvrig at Daytonaen til Anders er noe av det tøffeste jeg har sett på lenge bare så det er sagt.

Hei igjen, det skulle nok vært noen :p;):D i min forrige post.

Er overhodet ikke hårsår - og om det blir en Daytona så skal jeg bære den enten jeg skal møte kongen eller tannlegen, har på meg hvite sokker eller diskre sorte med rød tråd, går i dress eller grilldress - osv.

Jeg ba jo om "meninger" både for og mot - så slik er jeg glimrende fornøyd!

Men dette med størrelsen er det jeg tenker mest på nå, så uansett må jeg få prøvd en på armen igjen og "synse" litt mer. Men er litt redd min selvkontroll, får jeg den på armen kommer den neppe av igjen...

Hadde jeg hatt penger til en Daytona hadde det ikke vært tvil. På den andre siden; hvis du har prøvd den på håndleddet og fremdeles er i tvil. Vel...er du i tvil, så er det ingen tvil. Gå for noe annet.:-?
At for få bilder av denne klassikeren her inne etter min mening.
Størrelsen er vel egentlig helt perfekt da denne skal gå til både dress og grilldress.

Spørsmålet munner jo også litt ut i hva som gjør at en er i tvil. Er en i tvil om en liker klokken eller ikke, kan en jo bare legge den fra seg. Kommer tvilen fra hva en tror andre mener eller synes prisen er for stiv, kan en jo jobbe med det. Angående pris blir jo det en prioriteringssak. Det er jo som tidligere sagt du som skal bruke klokken, så hva andre synes om den er vel egentlig i en perfekt verden irrelevant. Men siden vi ikke lever i en perfekt verden og til en viss grad styres av hva andre synes om det vi gjør og har, blir det opp til den enkelte å finne ut hvor mye en skal styres av det?
Vi søker jo alle bekreftelse fra andre på hva vi gjør og hvem vi er, og siden vi ikke får bekreftelse på interessen for klokker fra de rundt oss, kommer vi hit på tidssonen:D
Få av klokkeikonene, f. eks Milsub, Comex og Redsub, hadde hatt den statusen og vært så ettertraktet i dag hadde det ikke vært for at de var var sett opp til av de rette i miljøet;)

Just my two cents:)

Tja, jeg syns i utgangspunktet at klokken er fin. Jeg har derimot valgt å ikke kjøpe den (har fått mange tilbud også fra urmakere). Det største minuset for meg er at den er ubrukelig til daglig bruk fordi den mangler dato. Føler meg helt naken med en klokke uten dato.. I tillegg til at 72k for en stålklokke med dette urverket er alt for mye.

Dessuten syns jeg cyclopsen over datoen er en Rolex "signatur" som må være der, gir også klokken litt mere liv syns jeg.

Regards :)
AW

Daytona? Nei takk. Klokken er for liten til kronograf å være med sine usle 40mm. Savner også dato. Skulle jeg brukt over 70K på en klokke hadde denne ikke kommet med i vurderingen i det hele tatt. Håper Rolex øker kassestørrelsen på denne modellen, den ser jo grei ut ellers, bare litt for liten, litt for pinglete;)