Davosa

Jeg heller mer og mer mot Omega men er dog noe bekymret over det jeg har lest om service for de som har vært uheldig. Mener jeg lest her i forumet om periode opptil 17 uker.

Noen som kjenner til om Omega har verdensgaranti?

to års internasjonal garanti. tre år for klokker med co-axiale verk. på de co-axiale verkene er det vel anbefalt sørvis hvert 5. år.

Hver 5 år, jeg trodde og mener jeg har lest at grunnet co-axiale verk så skulle det kunne gå lenger mellom servicene. Noen som har inngående kjennskap her.

Hvilke råd vil dere gi angående kjøp? Kjøpe lokalt hos AD og begynne et kundeforhold eller AD i England og spare inntil 5000. Jeg sjekket ei tilfeldig Omega klokke og så det var 4800 i differanse.

Hvilke råd vil dere gi angående kjøp? Kjøpe lokalt hos AD og begynne et kundeforhold eller AD i England og spare inntil 5000. Jeg sjekket ei tilfeldig Omega klokke og så det var 4800 i differanse.

Selv handler jeg hos lokal AD dersom det er AD i nærheten. Da tenker jeg at jeg kan få gode priser på klokker i fremtiden, uten å måtte reise utenlands. Husk også på at du skal betale mva ved innførsel til Norge ;)

Kan aldri huske at jeg på flyplassen har stoppet og sagt hei toller jeg har handlet klær for x antall tusen eller cd'er og plater dersom vi går enda lenger tilbake i tid. Det er liksom et smutthull som jeg tror de aller fleste synes er greit å bryte uten å få en alvorlig samvittighet. Tar jeg feil nå?

Vel, du er pålagt å måtte betale moms for kjøp over 6000,- (eller er det 10000,- nå?) i utlandet. Ved innkjøp av en dyr klokke gjelder selvfølgelig dette også. Hva du og din samvittighet gjør er opp til deg selv, men om du blir stoppet og tollerne finner en skvett ny Rolex og boks/papirer i bagasjen kan du ha et dyrt problem. Sist jeg ble stoppet i tollen (på Rygge, har blitt stoppet der to ganger det siste året!) var tolleren veldig interessert i hva slags klokke jeg hadde på armen, og om jeg hadde kjøpt den på turen.

Det er en viktig tanke du påpeker der. Synes prisene etter sammenlingning er kriminelt høye. En klokke entusiast kollega av meg påpekte at butikkene tjener grovt... Jeg ønsker vel en god deal uansett hvor ;)

pser, husk at du også kanskje skal ha service på klokken, justert lenken eller andre ting du ikke ønsker å gjøre selv.
En ting er å handle en del klokker der det er "rimeligst", men man er veldig tjent med å ha en urmaker å henvende seg til. ( garantier, reklamasjonsrett osv....)

Om differansen er som du sier, så er svaret så absolutt norsk AD.

NB. Kjøpt hos norsk AD er heller ingen ulempe ved ev. salg senere.

For en herlig følelse aaaah

Da har jeg vært å shoppa. Som dere ser av bilde her ble det en boks.
IMG_0267.jpg

Dersom jeg åpner den er den... oi tom
IMG_0268.jpg

Det er nok fordi jeg ikke klarte å ha den i boksen og denne måtte rett på armen i butikken. Jeg er særdeles fornøyd.
IMG_0272.jpg

Måtte flere klokker i fremtiden finne min arm ;)